سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

دشواری تدوین با محتوای غنی و زمان اندک/ تجربه شیوه کروماکی در «همین الان یهویی»

hamin-alan-yehoyi1

تدوینگر برنامه تلویزیونی آموزش محور «همین الان یهویی» می‌گوید وقتی برنامه‌ای که روی میز کار او قرار می‌گیرد محتوای آموزشی دارد، انتخاب حذفیات برای آن سخت می‌شود.

مهدی صمیمی تدوینگر برنامه تلویزیونی «همین الان یهویی» محصول شبکه دو سیما به سوره سینما گفت: محتوای برنامه زیاد است و ما آیتم‌های مختلف نمایش و موشن‌گرافی و ارتباط با پلیس فتا و … داریم که باید در ۲۵ دقیقه جا بشود. بدیهی است قرار دادن همه این بخش‌ها در این بازه زمانی خیلی سخت است، به خصوص که همه آنها از اهمیت آموزشی برخوردارند و نمی‌شود چیزی را حذف کرد. الان مجبوریم همه چیز را خیلی کوتاه و مینی‌مالیستی جلو ببریم. امیدوارم بینندگانی که ماحصل این زحمات را می‌بینند، راضی باشند.

hamin-alan-yehoyi2

برنامه «همین الان یهویی» اخیرا با اتکا به یک شیوه کروماکی گسترده امکان تماشای تمامی فیزیک عروسک‌ها را برای بیننده فراهم کرده و صمیمی درباره دشواری تدوین با چنین شرایطی افزود: کار کروماکی به این شکل باعث شده فرآیند تدوین برای ما با چالش بیشتری همراه باشد که البته جذاب‌تر هم هست. در این روش عروسک‌گردانها لباس کروماکی می‌پوشند تا در تدوین بتوانیم حذف‌شان کنیم و آنها جزئی از صحنه نباشند و در نتیجه، فقط عروسک‌ها در قاب باقی بمانند و فضایی که در آن حرکت کرده‌اند. عروسک‌ها یا سرپا هستند یا می‌دوند و یا می‌پرند و تمام گروه باید هماهنگ باشند تا این بخش جلوه‌های ویژه درست از آب در بیاید و خوشبختانه چون ما از یک تیم حرفه‌ای برخوردار هستیم در این امر موفق بوده‌ایم.

برنامه تلویزیونی «همین الان یهویی» که هر جمعه ساعت ۱۹:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود نکات آموزشی درباره پرداخت‌های الکترونیکی را در خود جای داده است. سیدجواد سیدمحسنی تهیه کننده و کارگردان این برنامه است و ندا غفاری اجرای آن را بر عهده دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>