سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

پرویز بهرام دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت + پیام‌های تسلیت

parviz-bahram

پرویز بهرام دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح دوشنبه ششم خرداد پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سوره سینما ، پرویز بهرام دوبلور شناخته‌شده سینما و تلویزیون پس از یک دوره بیماری امروز صبح ساعت ۸ در منزل به دیدار حق شتافت.

بهرام صدای ماندگار عرصه دوبله بود و روایت مستند «جاده ابریشم» جزو کارهای شاخص این گوینده و مدیر دوبلاژ شناخته شده محسوب می‌شود.

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

متن پیام تسلیت علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به شرح زیر است:

«استاد «پرویز بهرام» یکی از چهره‌های ماندگار و فراموش نشدنی هنر دوبلاژ به خاطره‌های ازلی پیوست. طنین صدای جاودانه‌ و نادر این هنرمند وارسته در یاد و خاطر مردم و هنردوستان ماندگار خواهد ماند و آثار به جای مانده از وی میراثی به یاد ماندنی خواهد بود.

درگذشت استاد پرویز بهرام از پیشکسوتان عرصه دوبله ایران را به خانواده گرامی ایشان و جامعه هنری کشور تسلیت عرض کرده، و برای ایشان از درگاه خداوند متعال، علو درجات و آرامش ابدی مسئلت می‌نمایم»

پیام تسلیت معاون سیما

متن پیام تسلیت دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

وداع نابهنگام با پرویز بهرام، هنرمند گرانقدر و پیشکسوت عرصه صداپیشگی و گویندگی، مایه اندوه و خسران شد. سیمای جمهوری اسلامی ایران امروز یک همکار قدیمی و توانمند را از دست داد.

همزمان شدن ضایعه درگذشت پرویز بهرام با سالروز شهادت مولای متقیان، قابل اعتنا است. چرا که وی در تولید سریال ماندگار «امام علی(ع)» همکار و همراه بود و در ایفای صداپیشگی شخصیت ابوموسی اشعری به این اثر فاخر، جلوه ای ویژه بخشید.

آن هنرمند متعهد همچنین با صدای خود به مستندهای «راز بقا» و «جاده ابریشم» گرمای دلپذیری بخشید و ارزش آن ها را دو چندان نمود.

طنین صدای او خاطرات زیبایی را برای همه ما ساخته است و بدون شک مردم قدرشناس و هنردوست ایران هیچ گاه صدای ماندگار او را به فراموشی نخواهند سپرد.

اینجانب با عرض تسلیت به خانواده محترم بهرام، مجموعه صداوسیما و تمامی هنردوستان این سرزمین، از خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته آمرزش و آرامش و برای بازماندگان صبر جزیل طلب می کنم

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

«بازگشت همه به سوی اوست

صدا و نوای دلنشین و گرم گوینده‌گان فیلم همواره با تصویر بازیگران همراه بوده و در حافظه سینمای کشورمان ثبت گردیده و به یادگار مانده است.

در کمال تاسف و اندوه هنرمند پیشکسوت و توانا استاد پرویز بهرام ، چهره و صدای ماندگار تاریخ سینمای ایران از میان ما رفت.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران درگذشت این هنرمند بزرگ را به خانواده محترم ایشان، اعضای محترم انجمن گوینده‌گان و سرپرستان گفتار فیلم،‌ سینماگران و تمام هم وطنان هنردوست تسلیت عرض می‌نماید.»

سوره سینما درگذشت این هنرمند فقید را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

منبع: خبرگزاری مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>