سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

همکاری‌‌ مشترک مرکز گسترش و شتاب‌دهنده محتوای کودک

kudakonline-gostaresh

مدیرعامل و معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از شتاب‌دهنده تخصصی محتوای کودک بازدید کردند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه و وب‌سری کودک‌آنلاین، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به همراه امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن و شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی این مرکز، از شتاب‌دهنده تخصصی محتوای کودک بازدید کردند و برای همکاری در زمینه‌ی شتاب‌دهی آثار سینمایی انیمیشن و دیگر محصولات مرکز گسترش به توافق اولیه دست یافتند.

در این بازدید محمد ابوالحسنی مدیرعامل مرکز نوآوری صنایع فرهنگی کودک، ضمن شرح خدمات شتابدهی، به بررسی و تحلیل علت شکل‌گیری و موفقیت وب‌سری‌های پرمخاطب پرداخت.

او با اشاره به اهمیت استفاده از بازارهای متنوع در تولیدات اخیر گفت: بازارهای بزرگ و متنوعی مثل بازار سرگرمی، بازار آموزش و بازار بین‌الملل، همچون بازار تبلیغات از جمله بازارهایی هستند که بسیاری از شرکت‌های انیمیشنی از آن دور مانده‌اند و در هر حال سهم بزرگتری نسبت به بازار تولیدات سفارشی دارند.

ابوالحسنی گفت: وظیفه اصلی جشنواره کودک‌آنلاین و شتابدهنده محتوای کودک، حمایت از راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوپای محتوامحور است.

او ادامه داد: در این راه ما مسیر درستی را مقابل افرادی که ایده‌های خوبی دارند می‌گذاریم. مسیری که در آن به تحقیق و توسعه، تولید، انتشار، مارکتینگ و تجاری‌سازی ایده فکر شده است.

در ادامه این جلسه سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به تشریح چگونگی خدمات این مرکز به انیمیشن و همینطور سینمای ایران پرداخت.

این مدیر سینمایی کشور اهمیت شناخت VOD از سوی سینماگران و مخاطبان سینما را یادآور شد و از آن به عنوان یک جهش بزرگ طی چند سال آینده نام برد که خواهد توانست بازار محدود سینما را گسترش بخشد.

در این جلسه امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن مرکز گسترش، حسین شیخ‌الاسلامی دبیر علمی و محتوایی جشنواره کودک‌آنلاین و بهرام عظیمی مدیر شتاب‌دهنده‌ی محتوای کودک به ایراد نقطه نظرات خود در راستای همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شتاب‌دهنده تخصصی محتوای کودک پرداختند.

در ادامه این نشست، طرح اولیه همکاری‎های بین مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شتاب‌دهنده محتوای کودک در چندین بخش مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

در پایان این دیدار، طباطبایی‌نژاد و دهستانی از بخش‌های مختلف شتاب‌دهنده بازدید کردند و در گفت‌وگو با اعضای تیم‌های مختلف تولید وب‌سری در اتاق‌های فکر و بخش‌های فنی، در جریان روند فعالیت آنها قرار گرفتند.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودک‌آنلاین به دبیری سیدجمال هادیان در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در تولید ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر برگزار می‌شود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>