سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب

پخش مستند «راه طی شده» از تلویزیون/ روایت صریح و بی‌پرده از مهندس بازرگان

rahe_tey_shodeh

مستند «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور محصول مرکز مستند سوره در برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری،  جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، محمد قوچانی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی و علی ملاقلی‌پور، کارگردان مستند راه طی شده مهمان برنامه خواهند بود و به بررسی اندیشه‌های فکری مهدی بازرگان، ماجراهای جبهه ملی و نهضت آزادی و استعفای او از دولت موقت می‌پردازند. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «راه طی شده»، روایتی صریح و بی‌پرده از افکار و اندیشه‌های مهدی بازرگان، روشنفکر دینی، سیاستمدار و نخست وزیر دولت موقت ایران در سال ۵۷ است. در این مستند، شخصیت فکری و سیاسی مهندس بازرگان در گفت‌وگو با افرادی همچون محمد توسلی، هاشم صباغیان، ابوالفضل حکیمی، اکبر بدیع‌زادگان، مجتبی مطهری، محمدمهدی جعفری، فریدون سحابی، محمدنوید بازرگان و …. مورد واکاوی قرار گرفته است. هم چنین گوشه‌هایی از فعالیت‌های سیاسی او در جبهه ملی، نهضت آزادی و دولت موقت به تصویر کشیده شده است. نام این مستند که با عنوان «راه طی شده» تولید شده است، برگرفته از عنوان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های بازرگان به همین نام است.

مراسم رونمایی از این مستند جنجالی همراه با واکنش‌های زیادی از سوی اعضای نهضت آزادی بود و پس از آن این مستند از راه‌یابی به جشنواره سینما حقیقت باز ماند. اکنون، این فیلم مستند برای اولین بار از تلویزیون و برنامه «به اضافه مستند» پخش خواهد شد. مستند راه طی شده در مرکز مستند سوره تولید شده است. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۹ خرداد ساعت ۹ و جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>