سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب
استقبال از شب‌های قدر/

سینماها از امروز تعطیل می‌شوند

cinema-soogvari

رئیس انجمن سینماداران از تعطیلی سالن‌های سینما به مناسبت آغاز لیالی قدر از ساعت ۱۸ امروز شنبه ۵ مردادماه خبر داد.

رئیس انجمن سینماداران از تعطیلی سالن‌های سینما به مناسبت آغاز لیالی قدر از ساعت ۱۸ امروز شنبه ۵ مردادماه خبر داد.

محمد قاصد اشرفی به سوره سینما گفت: سالن‌ها از امروز ساعت ۱۸ تعطیل می‌شوند. فردا نوزدهم ماه مبارک رمضان نیز به طور کامل سینماها تعطیل هستند. اما روز دوشنبه بیستم ماه مبارک سینماها از ساعت ۱۸ تعطیل می‌شوند و در روز سه شنبه هشتم مردادماه بیست و یکم ماه مبارک به مناسبت شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) سینماها به طور کامل تعطیل هستند. به این ترتیب از روز چهارشنبه بیست و دوم ماه رمضان سالن‌ها روی روال عادی کار خود را از سر می‌گیرند.

وی درباره دلایل استقبال اندک از فروش فیلم‌ها در اکران ماه رمضان افزود: وقتی هیچ فیلم جدیدی به مناسبت ماه رمضان اکران نشد، چه انتظاری می توان داشت؟ خیلی از سالن ها به طور کلی در این طرح قرار نگرفتند. البته فیلمی مثل «گهواره ای برای مادر» با شروع این ماه مبارک روی پرده آمد، اما متاسفانه چندان مورد استقبال قرار نگرفت. همکاری نکردن صدا و سیما در معرفی و تبلیغ این طرح شاید یکی از مهمترین دلایل شکست آن باشد.

قاصد اشرفی گفت: تابستان به جهت اوقات فراغتی که برای مردم ایجاد می کند می تواند بهترین زمان برای جذب مخاطب برای سینماها باشد، اما برای رسیدن به این هدف یک برنامه ریزی دقیق و درست نیازمندیم  که تا امروز فاقد آن بوده ایم. باید توجه داشت که اوضاع اقتصادی مردم چندان رو به راه نیست. به همین دلیل صاحبان فیلم ریسک نمی‌کنند و اثر خود را در هر زمان به گیشه نمی‌سپارند. با این حال با رایزنی های شورای صنفی نمایش، گروه اکران عید فطر راضی شده‌اند یک هفته قبل از پایان ماه مبارک و پس از تعطیلی های شب های قدر، فیلم های خود را روی پرده بفرستند و این یک هفته برای آنها در نوبت اکران لحاظ نشود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>