سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

حضور یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده بین‌المللی در بخش فروم جشنواره فیلم شانگهای

shanghai forum

بخش فروم جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای به عنوان مهم ترین رویداد جشنواره و یک پلت فرم ارتباطی بینِ فرهنگی، با هدف شناسایی راههای توسعه سینمای بین‌الملل و داخلی برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما، بیست و دومین جشنواره فیلم شانگهای از ۲۵ خرداد تا ۳ تیر در چین در حال برگزاری است و آثار ده سینماگر ایرانی در این رویداد به نمایش درخواهند آمد. «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی در بخش مسابقه فیلم های بلند، «تشریح» ساخته سیاوش شهابی در بخش مسابقه فیلم های کوتاه و “دلبند “ساخته یاسر طالبی در بخش مستند جشنواره تلویزیونی  شانگهای حضور دارند.

اما یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها،بخش فروم جشنواره است که همه ساله به عنوان مهم ترین رویداد جشنواره و یک پلت فرم ارتباطی بینِ فرهنگی، با هدف شناسایی راه های توسعه ی سینمای بین الملل و داخلی برگزار می شود.

امسال نیز این سلسله نشست های تخصصی با حضور کارشناسان ، تهیه کنندگان و سینماگران مطرح بین المللی برگزار شد.

از جمله  میهمانان این بخش  می توان به بریلانته مندوزا کارگردان مطرح فیلیپینی، نوری بیلگه جیلان از ترکیه ، پائول جی فرانکلین (برنده اسکار برای ویژوال افکت دو فیلم اینتراستلر و اینسپسشن)، رولاند امریچ (کارگردان ، نویسنده و تهیه کننده آلمانی ) و غیره اشاره کرد.

در این دوره از بخش فروم در پنلی که با موضوع «ملاقات با تهیه کنندگان، پشت صحنه موفقیت ها و مسائل آنها»برگزار شد، الهه نوبخت به عنوان تهیه کننده و پخش کننده بین الملل سینما در کنار
تام موره نویسنده و کارگردان ایرلندی که دو بار برای انیمیشن های «صدای دریا» و «راز کلز» نامزد دریافت بهترین انیمیشن از اسکار بود و خانم نا اِن بازیگر و تهیه کننده چینی که در سال ٢٠١٢ جایزه ی بهترین بازیگری را از جشنواره ی لوکارنو دریافت کرد به گفتگو در مورد لزوم توجه تهیه کنندگان به تکنولوژی های پخش و عرضه ی  جدید در صنعت سینما پرداخت.

همچنین تشریح شرایط کنونی سینمای هر یک از کشورها در تولید و پخش بین الملل ، نحوه ی تامین مالی جهت تولید پروژهاو نیز چگونگی توجه به ظرفیت ها و نقاط ضعف هر یک از سینمای کشورها موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>