سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۳۳ ب.ظ چاپ مطلب
در نشست خبری دکتر مسعود معینی‌پور مطرح شد:

همراه با شبکه چهار سیما در تابستان امسال/ پخش سری جدید «شوکران» از نیمه دوم سال

neshast-tv4-1

نشست خبری تبیین برنامه‌های طرح جامع تابستانی شبکه چهار سیما با حضور دکتر مسعود معینی‌پور مدیر این شبکه برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، دکتر مسعود معینی‌پور مدیر شبکه چهار سیما که در طرح جامع تابستانی از سوی مرتضی میرباقری معاون سیما به سمت رئیس ستاد «مطالعه و کتابخوانی» و «حفظ و ترویج زبان و ادب فارسی» منصوب شده است، برنامه‌های این شبکه را در فصل تابستان تبیین کرد.

معینی پور پیرامون برنامه‌های شبکه چهار در تابستان امسال گفت: ۱۰۰ فیلم برگزیده مخاطبان و منتقدان در طول تابستان برای پخش روزانه در نظر گرفته شده است. برنامه ترکیبی «چرخ» هم با رویکرد تحلیلی و خبری حوزه فناوری، که از امشب ساعت ۱۹پخش آن آغاز و سه شب در هفته روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه پخش می‌شود.

مدیر شبکه چهار افزود: برنامه «درس گفتار» به بحث‌های علوم انسانی و شناخت علوم مدرن می‌پردازد و پنج روز در هفته در یک بسته ۳۰ دقیقه ای پخش می‌شود. هر استاد در این برنامه مباحث را در ۵ قسمت ارائه می‌کند. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ پخش می شود.

همچنین هر شب در قالب برنامه «قصه شب» از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳ رمان‌های برتر ایران و جهان توسط هنرمندانی نظیر فرهاد آییش خوانده می‌شود. این رمان‌ها هم جذابیت تاریخی داشته و روایت‌های نابی از فرهنگ و ادبیات ملت‌ها را ارائه می‌دهد و هم عادت قصه‌خوانی شبانه را احیا می‌کند. هر رمان در چهار شب توسط راویان ارائه می‌شود.

معینی پور از  پخش برنامه «شب‌های هنر»  از هفته آنده خبر داد و گفت: «شب های هنر» هم که از سال گذشته پخش آن آغاز شده است از هفته آینده سری جدید آن طبق روال گذشته شب ها ساعت ۲۳ پخش می شود و در سری جدید در کنار شب تئاتر، موسیقی، روایت، شعر، سینما ، شب معماری به تازگی به آن اضافه شده است.

وی عنوان کرد: از شب گذشته و به طور روتین شنبه‌ها، برنامه‌ای با نام «خیلی دور خیلی نزدیک» روی آنتن می‌رود. در این برنامه ۱۳ گفتگو ویژه با اندیشمندان به زبان انگلیسی که از سال ۹۷ تا اوایل ۹۸ به ایران آمده اند، انجام شده است. اجرای این برنامه را دکتر شهاب اسفندیاری برعهده دارد و با مهمان ها در خصوص هنر، تفکرات، نسبتشان با ایران و جهان و آینده اندیشه در ایران و جهان گفتگو می کند. تمامی گفتگو ها به زبان انگلیسی است که هم زمان به صورت فارسی زیرنویس می شود، این برنامه از ارزش خبری بالایی برخوردار است و بعد از «زاویه» مهم ترین برنامه اندیشه ای ما محسوب می شود.

neshast-tv4-2

معینی‌پور اظهار کرد: یکشنبه‌ها مستند «حکایت دل» که شامل ۲۰ پرتره از ۲۰ تن از مفاخر کشورمان است، پخش می شود. سری ششم و هفتم مسابقه سینمایی «چهار سه دو یک» نیز هم در هفته دو شب روی آنتن می‌رود.

مدیر شبکه چهار از پخش برنامه ای مختص زنان با نام «انگاره» خبر داد و افزود: از اواسط تیر ماه و احتمالا همزمان با روز عفاف و حجاب ، پخش برنامه ترکیبی «انگاره»  شروع می‌شود و به موضوع مواجهه اندیشمندان با زیست زنانه و مسائل مربوط به حوزه زنان، به طور عام و عمیق می‌پردازد و فراتر از مسائلی مانند عفاف و حجاب یا جایگاه زنان در خانواده، وضعیت زنان در جامعه امروز را بررسی می‌کند.

«مسافران کهکشان» عنوان برنامه جدید دیگری است که از جمعه ها به صورت هفتگی ساعت ۲۳ در کنداکتور شبکه جانمایی شده است. این برنامه در حوزه نجوم است که جای خالی اش در شبکه چهار احساس می شد.

وی افزود: سری جدید برنامه «زاویه» هم از این هفته همچون گذشته چهارشنبه ها ساعت ۲۱ پخش آن آغاز می‌شود. برنامه «ضیافت» هم که پخش آن از ماه رمضان آغاز شد از پنجشنبه ۱۳ تیرماه پخش آن به صورت هفتگی ساعت ۱۹ از سر گرفته می شود. برنامه‌هایی همچون «معرفت» با ساختاری جدید ، سری دوم مجموعه «پندار» و «شوکران»، «کتاب با سُس تند» از جمله برنامه های جدید شبکه چهار برای نیمه دوم سال است.

وی افزود: «طلوع» هم از امروز صبح کار خود را آغاز کرده و باکس سریال هم، همچون گذشته در ساعت های ۲۴ و ۱۸ در جای خود قرار دارد و باکس مستندهای داخلی و خارجی هم به روال گذشته ادامه خواهد داشت.

معینی‌پور تصریح کرد: به طور کلی تمرکز ما در محتواست. شبکه چهار سیما در یک سال گذشته نسبت به حوزه برنامه سازی خود و مسائل روز حساس بوده است. بنظر می رسد ما در برنامه سازی ها انقطاع تاریخی و آینده پژوهانه داریم و هر برنامه سازی در شبکه چهار موظف است به این قضیه توجه کند. ویژگی مهمی و مزیت جدی برنامه‌های شبکه چهار سیما، پیش‌تولیدهای پژوهشی طولانی است که این برنامه‌ها را از لحاظ قوت علمی و استناد به یافته‌های جدید تقویت می‌کند. به طور مثال برای برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» سه ماه کار پژوهشی انجام شده است و برای «انگاره»، «درس گفتار»، «مسافرکهکشان» به ترتیب ۶ماه، ۲ماه و ۳ ماه کار پژوهشی و سپس تولید آنها آغاز شده است.

این نشست با گفتگوی صمیمانه خبرنگاران با مدیر شبکه چهار سیما خاتمه پیدا کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>