سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب
ستاره این شب‌های تلویزیون چه کسی است؟/

دو بازیگر و یک مجری چهره‌های ماه رمضان امسال

alikhani-bargh-soltani

هومن برق‌نورد، مهدی سلطانی و احسان علیخانی چهره‌های محبوب تلویزیون در ماه رمضان امسال هستند.

هومن برق‌نورد، مهدی سلطانی و احسان علیخانی چهره‌های محبوب تلویزیون در ماه رمضان امسال هستند.

سوره سینما- علی رضایی: ماه رمضان اگرچه برای سینما معمولا فصل رکود است، برای تلویزیون دوره خوبی است. مجموعه‌های رمضانی بیش از یک دهه است همراه خانواده های روزه دار، رنگ و بویی تازه به این ماه مبارک می دهند و برنامه های ترکیبی که اغلب پیش از افطار روی آنتن می روند به یمن ماه رمضان، با حضور چهره های محبوب یا بحث های چالشی مخاطب جذب می کنند.

بیشترین رقابت برای جذب مخاطب در این ۳۰ روز، بر سر مجموعه ای است که بتواند سهم قابل توجهی از مخاطبان را پای تلویزیون نگه دارد. به همین دلیل مسئولان هر شبکه سعی می کنند بهترین هایشان را برای ماه رمضان روی آنتن بفرستند. بهترین هایی که همراه حضور ستاره ها و تیم‌های حرفه ای است. امسال دو مجموعه طنز روی آنتن رفته. «دودکش» را محمدحسین لطیفی با تیمی از بازیگران دوست داشتنی و موقعیت‌های طنز ساخته. همان طور که پیش بینی می شد زوج هومن برق نورد و بهنام تشکر برگ برنده «دودکش» هستند.

Doodkesh1

برق نورد که در سال‌های اخیر به یکی از بازیگران پرکار تلویزیون تبدیل شده کوشیده هر نقش را تازه و متنوع بازی کند، حتی نقش‌هایی که در نگاه اول شبیه هم به نظر می رسند. برق نورد به دلیل جثه مردانه و فیزیکش بیشتر نقش‌هایی را بازی کرده که نیاز به بازی بیرونی دارند. خرده خلافکارهای ساده دل، لمپن های پرادعا و … اما در «دودکش» او نقش پدری را بازی می‌کند که با وجود رفتارهای برون گرایانه، حلقه اتصال یک خانواده است. مردی مهربان و خانواده دوست که مشکلات زندگی و بی دست و پایی اطرافیانش رهایش نمی کند.

برزو نیک نژاد نویسنده «دودکش» بیشترین تکیه کلام ها را برای شخصیت فیروز (هومن برق نورد) نوشته. در مجموعه های طنز تلویزیونی تکیه کلام ها و جا افتادن آنها میان مردم نشان دهنده ارتباطی است که با یک شخصیت برقرار کرده‌اند. هومن برق نورد با لحنی دوست داشتنی کلمات قلمبه سلمبه ای را پشت سر هم ردیف می کند که برای مخاطب شیرین است. بازی او اندکی اغراق دارد که متناسب با فضای قصه و مجموعه است، و البته برق نورد ماهرانه این اغراق را طوری بازی می کند که شخصیت فیروز را کاریکاتور می کند و به آن تصنع نمی دهد. ستاره شبکه یک در ماه رمضان این بازیگر است که یک تنه عاملی است برای دنبال کردن مجموعه تازه محمدحسین لطیفی.

بازی متفاوت مهدی سلطانی در «مادرانه» از همان بخش‌های اول بیینندگان این مجموعه مناسبتی را تحت تاثیر قرار داد. سلطانی بر خلاف برق نورد با نقشی یکدست و ساده روبرو نبوده، اردلان شخصیتی است پیچیده که می تواند بیننده را شوکه کند. پدری مهربان، عاشقی دلسوخته، در عین حال مردی سختگیر و خشک با گذشته ای تیره و تار. سلطانی این تلخی و پیچیدگی را در لحن، میمیک و چهره اش بازتاب داده است. همان طور که نمی توان «دودکش» را بدون هومن برق نورد متصور شد، تصور «مادرانه» بدون مهدی سلطانی امکان پذیر نیست. تسلط او روی بدن و بیانش زندگی به اردلان داده است، سیمای این بازیگر را در بخش های مختلف قصه به یاد بیاورید تا ببینید چطور قدرت، رنج و اندوه را بدون تصنع و در مرزی باریک نشان می‌دهد.

Madaraneh1

سلطانی از آن دست بازیگرانی است که می تواند یک نقش معمولی را به نقشی قابل دیدن تبدیل کند، اما برای بازی در شاه نقش ساخته شده، توانایی او در نقش‎‌های معمولی هدر می رود. او برای این ساخته شده که صحنه و سکانس را از آن خود کند و نقش‌های ویژه هر لحظه این امکان را به او می دهند. مثل لحظه ابراز علاقه اردلان به مریم در میان هیئت مدیره دبیرستان رها یا سکانس کوتاه اولین تماس تلفنی بین اردلان و مریم در تاکسی. سلطانی با چشم ها و صورتش عشق را بازی می‌کند. عشقی را که از پس سال‌ها هنوز زنده و نجات دهنده است. پس از درخشش در مجموعه «در مسیر زاینده رود» در سال ۸۹ مهدی سلطانی برای دومین بار در مجموعه ای مناسبتی ستاره می شود و به محبوبیت می رسد. اگر علاقه مردم به مجموعه های ساده و طنز نبود، بازی دشوار سلطانی در «مادرانه» بیش از این دیده می‌شد.

برنامه های ترکیبی و تاک شوهای رمضانی امسال در غیبت مجری های محبوب و سرشناس، چهره هایی تازه را معرفی کرده‌اند که البته هیچ کدام درخشش ستاره را نداشتند. اما احسان علیخانی در جهشی قابل توجه گوی سبقت را از رقبای دیگرش برده است. «ماه عسل» که امسال پس از یک دوره غیبت دوباره به علیخانی رسیده فرصتی بوده که او و تیمش قدرتشان را در رسانه به رخ بکشند. «ماه عسل» امسال میزبان چهره ها و میهمانانی شده که از جنس زندگی و مردم کوچه و بازار هستند. شخصیت هایی که داستان های پرفراز و نشیب و دراماتیک زندگی شان بیش از هر مجموعه یا فیلم سینمایی می تواند تاثیرگذار باشد. پیدا کردن آنها، حضورشان مقابل دوربین و ایجاد فضایی راحت و صمیمی برای حرف زدن امتیاز «ماه عسل» امسال است. برنامه ای که مجری اش را از روزهای رکود گذشته جدا می کند و به یک چهره شاخص در برنامه سازی تلویزیون تبدیل می کند.

Mahe-asal1

علیخانی با تجربه ای که به دست آورده، با کمترین میزان تفرعن، راحت و صمیمی مقابل میهمانانش می نشیند و رازهای آنها را واکاوی می کند تا از دل آنها به این حقیقت بزرگ برسد که زندگی با همه فراز و فرودش ادامه دارد. او به دلیل تجربه چند ساله‌اش در رسانه امسال با فاصله از دیگر مجریان تلویزیون عملکرد بهتری داشت و برنامه ای را که با امضای خود روی آنتن فرستاد به یکی از بهترین‌های تلویزیون تبدیل کرد.


One thought on “دو بازیگر و یک مجری چهره‌های ماه رمضان امسال”

  1. Mariya می‌گه:

    bi nazire in barname vaghean khoda ghovvat dare omidvaram montaghedaye aziz in barnamaro daghigh bebinan bad nazar bedan chon ehsane alikhani ba sedaghate kamel ejra mikone va ye jahayi ro to dele adam roshan mikone ke momkene niaz be ye noore samimi va hamdardi dashte bashe

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>