سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

سیدمحمدرضا خردمندان: سینمای کودکان و نوجوانان نیازمند سرمایه‌گذاری جدی است

kheradmandan

سیدمحمدرضا خردمندان گفت: بازگشت به دوران اوج سینمای کودکان و نوجوانان مستلزم این است که حمایتی جدی برای سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

به گزارش سوره سینما، سیدمحمدرضا خردمندان درباره وضعیت اکران فیلم‌های کودک،گفت: وضعیت اکران، در تمامی حوزه‌ها نا به سامان است. اما مثل همه‌ ارکان دیگر بیشترین میزان ظلم در حوزه سینمای کودک است چراکه صدای آن‌ها به جایی نمی‌رسد. اکران‌ فیلم‌های کودک و نوجوان نیازمند حمایتی جدی است و باید بین سیستم اکران، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان، هماهنگی شکل بگیرد، تا مسئله اکران در سال‌های آینده حل شود.

وی با اشاره به نقش سازمان سینمایی در اکران آثار و مخصوصا فیلم‌های حوزه کودک بیان کرد: سازمان سینمایی با توجه به جایگاهش، نقش کلیدی دارد و می‌تواند بانی اکران فیلم‌ها باشد. این سازمان با توجه به سیستم اکران، قادر خواهد بود، جایگاهی که حق بچه‌ها است را به آن‌ها بازگرداند.

خردمندان ادامه داد: حوزه سینمای کودک نیازمند سرمایه گذاری است، من فکر می‌کنم وقتی که سینمای کودک از رونق افتاد، سرمایه‌گذاری‌های این حوزه به بخش‌های دیگری اختصاص یافت و در نتیجه تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران، علاقه کمتری برای کار در این حوزه داشتند. حالا بازگشت به دوران اوج سینمای کودک مستلزم این است که حمایتی جدی برای سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» همچینین درباره اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: این جشنواره محل گردهمایی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است و با توجه به قدمتی که دارد و جریانی که ایجاد می‌کند، می‌تواند در این حوزه شور و هیجان برپا کند و وجودش بسیار موثر است. ولی همه چیز نباید به جشنواره ختم شود و بعد از برگزاری این رویداد، باید به فکر اکران و تولید آثار بهتر باشیم. در واقع وضعیت کیفی تولید آثار هر سال باید بهتر از قبل باشد.

وی در خصوص بخش بین‌الملل جشنواره و شکل‌گیری بازار فیلم جشنواره و تاثیر آن بر اقتصاد سینمای کودک اظهار داشت: یکی از کارهای مهم جشنواره کودک تبادل آثار است و در بخش بین‌الملل، بین کارهای کودک ایرانی و خارجی مقایسه شکل می‌گیرد و این مسئله کمک می‌کند تا ما در تعامل با سینمای جهان باشیم. وقتی فیلم «بیست و یک روز بعد» من در جشنواره حضور داشت، خریدارانی برای این اثر پیدا شد و چند جشنواره خواستار حضور فیلم من شدند. پس این جریان که در کشور خودمان فیلم‌هایمان در سطح جهانی دیده شود، اتفاق خوبی است که ایجاد انگیزه می‌کند. بازار فیلم جشنواره باید هر سال، پر رونق برگزار شود.

این کارگردان درباره  بخش المپیاد فیلمسازی جشنواره گفت: برگزاری المپیاد فیلمسازی، کاری زیربنایی است، در واقع به نظرم اقدامی است که میزان تاثیرگذاری آن در زمان مشخص می‌شود. المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، نوعی ریل گذاری برای کشف استعدادهای تازه سینما محسوب می‌شود و من برگزاری این المپیاد را به فال نیک می‌گیرم. من سال گذشته در این جشنواره داور بودم و از تماشای بعضی از آثار شگفت زده می‌شدم. در واقع این المپیاد نوعی غربالگری استعداد در کشور است و ما می‌توانیم در دهه آینده شاهد تاثیرات آن باشیم.

این کارگردان در پایان صحبت‌هایش درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان گفت: جشنواره کودک با اصفهان تعریف شده و این شهر، جزو هویت جشنواره است. اصفهان فرهنگی ترین شهر ایران است و پتانسیل خیلی خوبی برای برگزاری جشنواره کودک دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>