سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

مستند پرتره شهرام اقبال‌زاده مترجم و منتقد ادبیات کودک و نوجوان در شبکه چهار

eghbalzadeh

مستند «ایستاده در چهار راه فرهنگ و تاریخ» با محوریت زندگی استاد شهرام اقبال‌زاده در قالب مجموعه «حکایت دل» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مستند «ایستاده در چهار راه فرهنگ و تاریخ » عنوان قسمت جدید از مجموعه «حکایت دل» است که به معرفی استاد اقبال زاده نویسنده، مترجم و منتقد ادبیات کودکان و نوجوانان می پردازد. این مستند ۱۳مرداد ماه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

استاد شهرام اقبال زاده، مترجم، نویسنده، ویراستار و منتقد ادبیات کودک و نوجوان درسال ۱۳۳۳ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. او دانش‌آموخته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه تهران است. شهرام اقبال زاده فعالیت ادبی خود را با انتشار مقالاتی درباره ادبیات به ویژه ادبیات کودک و نوجوان در مطبوعات شروع کرد و با عضویت در نهادهای ادبی مانندانجمن نویسندگان کودک و نوجوان، و شورای کتاب کودک گسترش داد. او دو دوره عضو هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، و دبیر و سخنگوی آن بوده است.

«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی وکارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

این مجموعه برای اولین بار از شبکه چهار سیما به روی آنتن می رود و روز دوشنبه ساعت۱۹:۳۰ از شبکه یک سیما بازپخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>