سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۰۴ ب.ظ چاپ مطلب
امیر داسارگر به سوره سینما گفت:

«منطقه پرواز ممنوع» قصه تعریف می‌کند/ اهمیت برگزاری جشنواره کودکان و نوجوانان

amir-dasargar

کارگردان «منطقه پرواز ممنوع» گفت: این فیلم قصه تعریف می‌کند و در دل داستان قهرمان هم دارد و فکر می‌کنم که همه این موارد در کنار هم باعث شود که توجه مخاطب را به خودش جلب کند.

امیر داسارگر کارگردان فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» که فیلمش در بخش مسابقه سی‌و‌دومین جشنواره فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان حضور دارد، درباره موضوع این فیلم به خبرنگار سوره سینما گفت: «منطقه پرواز ممنوع» داستان سه نوجوان سیزده چهارده ساله است که قصد دارند برای شرکت در مسابقات هوافضا، هواپیمایی با ویژگی های خاص بسازند که در این مسیر درگیر ماجراهایی می‌شوند.

وی ادامه داد: نگارش فیلم‌نامه این کار حدود دو سال طول کشید و در اردیبهشت سال نود و هفت، پیش‌تولید این اثر سینمایی آغاز شد و مرحله فیلم‌برداری نیز دو ماه و نیم به طول انجامید. بیش از هفتاد درصد قصه در لوکیشن‌های خارجی اتفاق می‌افتاد که در کلیبر و جنگل‌های ارسباران فیلم‌برداری شد. ما در این مناطق حدود چهل روز در فصل پاییز فیلم‌برداری کردیم، البته اتفاقاتی نظیر باد، باران و مه برایمان چالش ایجاد می‌کرد.

داسارگر درباره انتخاب بازیگر‌های این اثر نیز اظهار داشت: ما نیازمند چهار بازیگر نوجوان برای نقش‌های اصلی بودیم که برای انتخابشان به مراکز تجمع آن‌ها مثل مراکز فرهنگی، مساجد، گرو‌های سرود و انجمن‌های تئاتر رفتیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: من به دلیل فضای قصه اصرار داشتم که از نوجوانان بکری که تا به حال مقابل دوربین نرفته‌اند، استفاده کنم. البته بر این باورم هستم که یکی از دلایل گُل کردن فیلم‌های نوجوانان استفاده از بازیگرانی است که چهره و شناخته شده نیستند.

این کارگردان درباره سختی کار با نابازیگران توضیح داد: کار کردن با کسانی که تجربه بازیگری نداشته و نابازیگر هستند کمی سخت است، اما من زین‌العابدین تقی‌پور را همراه خود داشتم که بازیگردان کار بود و کمک بزرگی برایم به حساب می‌آمد.

mantaghe-parvaz-mamnoo

وی افزود: البته بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کردند بسیار باهوش بودند و فکر می‌کنم که قابلیت ماندگاری در عرصه سینما را دارند و حضور در فیلم من هم تجربه‌های فراوانی را در اختیار آن‌ها قرار داد، چرا که این بچه‌ها در فیلم «منطقه پرواز ممنوع» با انواع و‌اقسام چالش‌های بازیگری رو‌به ‌رو شدند.

داسارگر ضمن امیدواری نسبت به استقبال از فیلمش در جشنواره گفت: من این فیلم را به صد و پنجاه نفر نوجوان زیر پانزده سال نشان دادم و بازخوردی که از آن‌ها گرفتم مثبت بود و بر همین مبنا فکر می‌کنم که نوجوانان از تماشای این فیلم لذت خواهند برد. «منطقه پرواز ممنوع» قصه تعریف می‌کند و در دل داستان قهرمان هم دارد و فکر می‌کنم که همه این موارد در کنار هم باعث شود که فیلم توجه مخاطب را به خودش جلب کند.

این کارگردان در پایان درباره اهمیت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یادآور شد: من به جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان امید دارم و فکر می‌کنم که این جشنواره رویداد مهمی در حوزه کودک است و اگر فیلمی بتواند در اصفهان توجه مخاطب را به خود جلب کند پس در اکران هم می‌تواند موفق باشد و حضور آثار در جشنواره کودک می‌تواند تبلیغ خوبی برایشان به حساب بیاید. در جشنواره فیلم‌های کودک، مساله خانواده، بچه‌ها و تربیت آن‌ها به میان می‌آید که مهم‌ترین موضوعات جامعه هستند و باید به آن‌ها پرداخته شود و از همین رو‌ برگزاری جشنواره کودک اهمیت پیدا می‌یابد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>