سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری خبر داد:

بسترسازی برای ایجاد تعاملات بین تولیدکنندگان انیمیشن و خریداران در فاز دوم رویازی

ehsan-kaveh

احسان کاوه گفت: با حضور مشارکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران جدید در فاز دوم رویداد رویازی، گامی جدی در مسیر حمایت از تولیدکنندگان و افزایش تولید انیمیشن برداشته شده است.

احسان کاوه مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری در خصوص اقدامات جدید این مرکز به خبرنگار سوره سینما گفت: در حال حاضر به علت مشکلات مالی ناشی از شرایط اقتصادی کشور، روند تولیدات جدید این مرکز به کندی پیش می رود و بیش تر بر روی فعالیت های زیر ساختاری متمرکز شده ایم. در این راستا، برای دومین بار برنامه ریزی برای رویداد بزرگ رویازی (پیچینگ انیمیشن ایران) را در دستور کار داریم تا شرایط مساعدی را برای معرفی انیمیشن فراهم کرده و سرمایه گذاران جدیدی را وارد این عرصه کنند.

وی افزود: رویداد رویازی سال گذشته برای اولین بار در ایران راه اندازی و گامی نوین در راستای شکوفایی اقتصاد انیمیشن و شفاف سازی آن بوده است. در این جریان بستر لازم برای  قیمت گذاری و ارزش گذاری انیمیشن ها خارج از فضای لابی گری فراهم شده و در تلاش هستیم جلسات متعددی را برای جذب سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان تشکیل، و سفارشات انیمیشن را به حداکثر رسانیم.

کاوه خاطر نشان کرد: در حال حاضر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری نسبت به برگزاری جلسات مربوط به رویداد رویازی دوم اقدام کرده و در نظر دارد با جذب سرمایه گذاران جدید، سفارشات تولیدات انیمیشن را در پاییز سال جاری به مرحله اجرا رساند. گفتنی است تاکنون مشارکت مجموعه اهدای عضو و آتش نشانی تهران اعلام و در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: پیچینگ انیمیشن ایران در نظر دارد فضای مناسبی را برای تجربه و ایجاد تعاملات مابین تولید کنندگان انیمیشن و خریداران ایجاد کرده و از توانایی و استعداد افراد در این زمینه بهره مند شود .

مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری در خصوص تولیدات تلویزیونی این مرکز در سال جدید و تاثیر مشکلات اقتصادی در کاهش این تولیدات اظهار داشت: متاسفانه، عرصه تولیدات انیمیشن و تلویزیونی حوزه هنری از مشکلات اقتصادی کشور متاثر شده و در کندی روند تولید و کاهش محصولات این مرکز تاثیرگذار بوده است. مضافا اینکه، برنامه نقد سینما با اجرای بهروز افخمی از جمله تولیدات این مرکز است که اجرای آن تاکنون ادامه دارد اما به علت مشکلات جدی مالی مدت زمان ادامه ضبط و پخش آن مشخص نیست. علاوه بر این مجموعه هایی با موضوع تعزیه و عفاف و حجاب در حال ساخت است که بنابرکمبود منابع مالی روند تولید آن با کندی روبرو شده است. این در حالی است که در صورت تامین منابع این دسته از تولیدات به سرعت روندش را خواهند پیمود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>