سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ بهمن ۱۳۹۱ در ۲:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب
با فیلم اولی‌های جشنواره/

اصغری: «او خوب سنگ می‌زند» نگاهی سالم به مسائل نوجوانان دارد

khoob-sang-mizanad

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» این فیلم را اثری بومی با زبان موضوع آن را بین‌المللی دانست.

سوره سینما- تهیه‌کننده فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» این فیلم را اثری بومی با زبان موضوع آن را بین‌المللی دانست. فیلم سینمایی «اوخوب سنگ می‌زند» به نویسندگی و کارگردانی سیدهادی محقق و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری در بخش نگاه نو فیلم‌های اول سی و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره این فیلم با ابراهیم اصغری درباره این فیلم صحبت کردیم.

فیلم شما نام عجیبی دارد، موضوع این فیلم چیست؟

ابراهیم اصغری: موضوع این فیلم با نگاهی سالم به مسائل نوجوانان می‌پردازد و روایت‌گر نوجوانی است به نام بردو که پدر خود را از دست داده و به همراه برادر ومادر خود زندگی می‌کنند. بردو بخاطر اینکه بتواند زندگی خود را سرو سامان دهد راهی سفری می‌شود که طلب پدر خودرا پس بگیرد که در میانه راه در گیر اتفاقاتی ناخواسته می شود.

همکاری شما با سیدهادی محقق چگونه شکل گرفت؟

سید هادی محقق سالها به عنوان دستیار کارگردان در سینما فعالیت داشته و چند فیلم مستند ساخته است. من از او شناخت داشتم و با دیدن فیلم‌های او احساس کردم جوان مستعد و با استعدادی است.

از ابتدا چه چیزی در فیلمنامه «اوخوب سنگ می‌زند» برای شما جذاب بود؟

این فیلم از فیلمنامه‌ای سالم با قصه و موضوعی انسانی برخوردار است. داستان این فیلم در روستاهای کهکیلویه و بویراحمد روایت می‌شود اما زبان جهان شمول و بین المللی دارد.از آنجا که خود هادی محقق اهل این استان است کاملا به فضای بومی و اقلیمی آنجا آشنا است. به نظرم رسید با این شناخت می‌تواند از این فیلمنامه فیلمی باورپذیر ارائه دهد.

چند جلسه فیلمبرداری این فیلم طول کشید؟

۴۰ جلسه.

از مدیریت و کارکرد این کارگردان در فیلم اولش راضی بودید؟

بله کاملا. به نظرم او می‌تواند در آینده به عنوان یک نیروی بااستعداد در سینما فعالیت کند.

فیلم در فضایی غیر ‌شهری و متفاوت با فیلم‌های سینمایی می‌گذرد، چقدر می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند؟

نیاز سینما است که قصه‌هایی را در اقلیم‌های مختلف ایران روایت کند کاری که در سالهای اخیر کمتر انجام شده است. همه مردم ایران در نقاط مختلف باید از سینما سهم داشته باشند. تا طبیعت و سیرو سلوک اقوام مختلف به واسطه سینما ثبت شود. درباره مخطبان شهری هم به نظرم از آنجا که همواره درگیر سیل عظیمی از مسائل شهری است این فیلمها میتواند برای آنها زنگ تفریحی باشد تا از آن همه دغدغه شهرنشینی از دیدن فضاهای روستایی لذت ببرد.

در فیلم کمتر از بازیگران سرشناس استفاده نکردید، این موضوع دلیل تولیدی داشت یا ضرورت فیلم این بود؟

هردو. اما باورپذیری لحظات و شخصیت های فیلم برای ما اهمیت زیادی داشت از این رو سعی کردیم از بازیگران آن شهرستان بهره ببریم تاهم فرصتی برای آنها فراهم شود هم در روایت به نفع واقعیت و باورپذیری فیلم کار کنند.

پیش‌بینی شما از واکنش مخاطبان در جشنواره فیلم فجر به این فیلم چیست؟

هم اکنون که فیلم آماده نمایش شده افرادی را دعوت کرده ایم تا فیلم را ببینند و خوشبختانه همه با فیلم ارتباط خوبی برقرار کرده اند امیدوارم در جشنواره هم این اتفاق بیفتد. درلانگ شات که به جشنواره فیلم فجر امسال نگاه می‌کنم می‌بینم که این فیلم مستحق شرکت در بخش مسابقه سودای سیمرغ است و به لطف خدا از حاصل کار راضی هستم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>