سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

گزارشی از یک رقابت نجومی در برنامه «راهنمای مسافران کهکشان»

mosaferan-kahkeshan

هشتمین قسمت برنامه «راهنمای مسافران کهکشان» با موضوع «سفر به ماه» جمعه ۲۹ شهریور روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، اسماعیل باستانی مجری این قسمت برنامه میزبان دکتر مهدی جعفری ندوشن، دکترای مهندسی فضایی، می شود.

پنجمین رقابت استارکاپ در ۷و۸ شهریور ۹۸ برگزار شد و در این قسمت شاهد گزارش این رقابت نجومی هستیم.

رقابت استارکاپ، رقابت جامع منجمان آماتور ایران است که طی سال‌های گذشته به همت مرکز نجوم آوااستار و با همراهی و همکاری انجمن نجوم ایران، سازمان جغرافیایی و برخی دیگر از مراکز هر ساله در شهریور ماه برگزار می‌شود.

استارکاپ رقابت جامع منجمان آماتور ایرانی است که در آن مهارت‌های علمی و عملی شرکت کنندگان ( نظیر مهارت‌های رصد با چشم غیر مسلح و ابزار نجومی، شناخت آسمان، اصول پیمایش ،توانایی ثبت علمی رصد، محاسبات آماتوری… ) موردسنجش قرار می‌گیرد.در پایان نیز نفراتی که در مجموع بخش ها حائز بالاترین امتیازات شده باشند، به عنوان برنده معرفی خواهند شد.

فرزین سوری در آیتم «سفینه ی کاغذی» به بررسی موضوع سفر به ماه در ادبیات و سینمای علمی تخیلی می‌پردازد.

این برنامه به تهیه کنندگی مریم نیکانلو در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه ای در گروه دانش شبکه چهار سیما تهیه و تولید می شود و به صورت هفتگی جمعه  ها پخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>