سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
کارگردان فیلم «محدوده ابری» در گفت‌و‌گو با سوره سینما :

تعداد کمتر مخاطب هنروتجربه را به اکثریت مخاطبان معمولی ترجیح می‌دهم

Ruhollah-Sohrabi

روح الله سهرابی گفت: اگرچه هر صاحب اثری می‌خواهد فیلمش در شرایط برابری اکران شود ولی به هر حال فیلم من مولفه‌های خاصی داشت که باید در گروه هنروتجربه قرار می‌گرفت و من از کلیت این جریان راضی هستم.

روح الله سهرابی کارگردان فیلم سینمایی «محدوده ابری» که در گروه سینمایی هنروتجربه در حال اکران است به خبرنگار سوره سینما گفت: «محدوده ابری» متشکل از ۳ اپیزود است که حول محور تنهایی آدم ها می گردد و نیاز خودآگاه و ناخودآگاه انسان ها به نیروی ماورایی است و مواجه آدم ها با همین تنهایی خودشان در موقعیت های مختلف است که تا جایی که من دیدم مخاطب هم ارتباط بسیار خوبی با آن برقرار کرده است.

وی افزود : اگرچه این فیلم فاقد جذابیت های بصری لازم برای مدیوم سینماست و از حضور چهره های مطرح سینمایی و جذابیت های لازم سینمای اکران در آن خبری نیست اما با همین شکل و شمایل هم فضای قصه طوری بوده است که بتواند مخاطب را با خود همراه کند.

وی عنوان کرد : اگرچه گروه هنروتجربه گروه مهجوری است اما خداروشکر مسیر اکران جوری پیش رفته است که با یادداشت ها، نقد مخاطبان و استقبال مردم مواجه شده است.

وی معتقد است : اساسا فیلمی که حرفی برای گفتن دارد اینگونه است که بحث و نقد درباره آن زیاد می شود و مانند خیلی از فیلم هایی که صرفا برای سرگرمی ساخته می شود و مردم به راحتی از کنار آن می گذرند نیست .

سهرابی از اکران فیلمش در گروه هنر و تجربه ابراز رضایت کرد و گفت : این گروه را مخاطب حرفه ای و جدی تماشا می کند و اگرچه طولانی شدن دوره اکران در اصل باید به مخاطب آسیب میزند اما «محدوده ابری» آنقدر قصه بی مکان و بی زمانی داشت که تاریخ مصرف نداشت و گویا برای هر زمانی تازه است .

وی ادامه داد : مخاطبان هنر و تجربه افراد فرهیخته ای هستند که عموما از منتقدان و علاقه مندان جدی سینما تشکیل می شوند که به اعتقاد من هر هزار نفر مخاطب سینمای هنر و تجربه معادل تعداد بسیار بیشتری از مخاطبان معمولی هستند.

وی تاکید کرد : اگرچه هر صاحب اثری میخواهد فیلمش در شرایط برابری اکران شود ولی به هر حال فیلم من مولفه های خاصی داشت که باید در این گروه قرار می گرفت و من از کلیت این جریان هنر و تجربه راضی هستم.

سهرابی درباره آثار بعدی اش نیز به ما گفت : فضای ذهنی من در همه آثارم همین است اما قطعا برای ساخته های بعدی ام باید ویترین جذاب تری برای مخاطب بچینم و چاشنی سینمای حرفه ای و گیشه و استفاده از بازیگران مطرح تر را به آن اضافه کنم.

وی در پایان عنوان کرد : در حال حاضر هم مشغول مقدمه چینی برای سریالی هستم که امیدوارم مثل «آرام می گیریم» به موفقیت و اقبال مردمی دست پیدا کند و همیشه در این تلاشم که به خاطر جذب تعداد بیشتر مخاطب ، از آرمان هایم عدول نکنم و قصه جذاب و اندیشه و نگاه و اعتقادم را فدای چیزی نکنم .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>