سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب

احمدرضا درویش در «شب سینما»/ گفت‌و‌گوی زنده کارگردان «رستاخیز» در شبکه چهار

darvish-tv4

مجله سینمایی شبکه چهار با عنوان «شب سینما» پنجشنبه چهارم مهرماه میزبان احمدرضا درویش کارگردان سینما می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، دکتر امیرحسن ندایی مجری کارشناس این مجله شبانگاهی در میزبانی از احمدرضا درویش، با وی در خصوص فراز و فرودهای تولید اثر در سینمای دفاع مقدس گفت‌و‌گو می‌کند.

گفتنی است در این گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی با این کارگردان سینما، بخش‌هایی از سینمایی‌های ساخته شده توسط این هنرمند همچون «رستاخیز»، «دوئل»، «سرزمین خورشید» و … پخش می‌شود.

احمدرضا درویش کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینما است. کارگردانی که با فیلم‌هایش به صورت مستقیم و غیرمستقیم به جنگ و دفاع مقدس ‌پرداخته است. وی فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۶۱ با کارگردانی نمایش‌های تلویزیونی آغاز کرد و در سال ۱۳۹۳ برای سال‌ها فعالیت فرهنگی نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر دریافت کرد. «دوئل» که از آن به عنوان عظیم‌ترین فیلم ژانر دفاع مقدس یاد می‌شود در سال ۱۳۸۲ با کارگردانی درویش ساخته شد. در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر برای یک عمر فعالیت به وی اهدا شد.احمد رضا درویش ۲ بار برای فیلم‌های «دوئل» و «رستاخیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر شده‌است.

گفتگوی تلفنی با علی غیاثوند دبیر بخش سینمایی جشنواره «هنر برای صلح»، گفتگوی تلفنی با مسعود نجفی مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی در خصوص صدور مجوزهای جدید سینمایی و «سینما خبر» با مروری بر رویدادهای هفتگی سینما با اجرای عرفان قاسمی از جمله بخش های این هفته مجله «شب سینما» است.

«شب سینما» به تهیه کنندگی حمیدرضا توسلی محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که پنجشنبه شب ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه دانایی پخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>