سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب
علی خسروی در گفت‌وگو با سوره سینما اعلام کرد:

آثار متنوعی از فیلم اولی‌ها و فیلمسازان حرفه‌ای سینمای ایران در جشنواره «فردا»

ali-khosravi

دبیر بخش فیلم جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» گفت: در پنجمین دوره از این جشنواره، شاهد فیلم‌های صنعتی و فناوری متنوعی از فیلم اولی‌ها و فیلمسازان حرفه‌ای سینمای ایران خواهیم بود که تصاویری جذاب از صنعت و فناوری به نمایش خواهند گذاشت.

علی خسروی از اعضای هیات انتخاب ودبیر بخش فیلم پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) در گفت‌وگو با سوره سینما درباره کیفیت آثار این دوره از جشنواره، بیان کرد: به عنوان عضو هیأت انتخاب دوست داشتم می‌توانستیم آثار بیشتری برای مسابقه انتخاب کنیم. تماشای آثار ارسال شده به جشنواره برایم جذاب بود. من نگاه ناامیدکننده ندارم و دوست دارم بگویم با دیدن فیلم‌ها احساس غرور کردم. این دوره از جشنواره شاهد مجموعه‌ای از مستندهای جذاب صنعتی و فناوری در ایران خواهد بود که پیشاپیش مردم را به دیدن این آثار دعوت می‌کنم. تمام این فیلم‌ها می‌تواند نقطه شروعی برای تحول و پیشرفت باشد.

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال فیلم‌های متنوعی حضور دارد که انواع صنایع را به شکلی جذاب روایت می‌کند، ادامه داد: ایران صنایع و فناوری‌های مهم و متنوعی دارد که می‌تواند در جهت رونق بخشیدن به اقتصاد کشور مورد استفاده قرار بگیرد. مانند صنایع حمل و نقل، تجهیزات پزشکی، صنعت نانو،صنایع دستی و صنایع مختلف دیگر… .درواقع ایران حدود ده فرصت استراتژیک و مهم غیر نفتی دارد. صنایع غیر نفتی صنایع مهمی هستند و هرکدام اگر پیشرفت داشته باشد، به تنهایی جایگزین مهمی برای نفت محسوب می‌شود. مستندسازان وظیفه دارند در مورد این صنایع مهم فیلم بسازند.

این مستندساز تصریح کرد: مستندهای صنعتی فقط جنبه تبلیغاتی ندارد؛ گاهی یک مستند تلویزیونی یا سینمایی با نمایش یک فناوری و صنعت می‌تواند غرور یک ایرانی را به جوش آورد.

دبیر بخش فیلم پنجمین جشنواره «فردا» درباره تنوع آثار ارسال شده به این رویداد هنری گفت: در بین آثار ارسال شده، یک فیلم درخشان درمورد صنایع پزشکی داشتیمو یا در مورد معدن تعداد آثار قابل توجه بود. اما در فیلم‌های این دوره از جشنواره جای خالی صنعت نانو احساس می‌شد، در حالیکه از صنایع مهم دنیا محسوب می‌شود و ایران هم در آن پیشرفت خوبی داشته است.

عضو هیأت انتخاب جشنوار «فردا» عنوان کرد: در هیأت انتخاب، نزدیک به ۷۰۰ فیلم دیدیم ودر جلسه‌ جمع بندیکه حدود ۸ ساعت طول کشید،درباره تک تک آثار حرف زدیم؛ اعضای هیأت انتخاب نسبت به همه فیلم‌ها اشراف کامل داشتند. میزان استقبال از پنجمین دوره جشنواره «فردا» نسبت به دوره گذشته رشد بیش از سه برابری داشته است و این می‌تواند نقطه شروعی برای پیشرفت و توسعه باشد. هرجا فیلمسازان قبل از تصمیم گیرندگان و مدیران وارد عرصه شوند، می‌توان گفت آینده روشنی خواهیم داشت. من هم حضور این مستندسازان را در حوزه صنعت و فناوری نوید دهنده آینده‌ای روشن می‌دانم.

وی درباره بخش بین المللی که امسال برای اولین بار و به شکل جنبی به جشنواره اضافه شده است گفت: فیلم‌های حاضر در این بخش،از آثار معتبرترین فیلسازان است و در قالب‌های انیمیشن، مستند بلند و مستند کوتاه همگی برای اولین بار در ایران نمایش داده می‌شود. بخش بین الملل در جشنواره امسال جایگاه ویژه‌ای دارد و احتمالا از دوره بعد، جشنواره به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

دبیر بخش فیلم پنجمین جشنواره «فردا»  با اشاره به برگزاری جشنواره‌های علمی و صنعتی در دیگر کشورها ادامه داد:در طول ده ساله گذشته، صنعت و فناوری مورد توجه بیشتری قرار گرفته و برهمین اساس جشنواره‌های علمی و صنعتی گوناگون در سایر کشورها راه اندازی شده است. جشنواره جهانی «فیلم‌های علمی زوریخ» در سوییس، جشنواره «علم و تکنولوژی» در مسکو، جشنواره  بین المللی «علم و فناوری» در پکن و جشنواره «ساینما» در استرالیا از جمله مواردی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

خسروی در پایان اظهار کرد: این نوید را می‌دهم که در پنجمین دوره از جشنواره صنعتی «فردا»، شاهد فیلم‌های صنعتی و فناوری متنوعی از فیلم اولی‌ها و فیلمسازان حرفه‌ای سینمای ایران هستیم که تصاویری جذاب از صنعت و فناوری به نمایش خواهند گذاشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>