سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در نشست مسئولان بهمن سبز و حوزه هنری آذربایجان غربی مطرح شد:

سینماهای فرسوده در شأن و جایگاه حوزه هنری نیستند

neshast-bahman-sabz

سیدمصطفی حسینی در نشستی با رئیس حوزه هنری آذربایجان گفت: سینماهای فرسوده در شأن و جایگاه حوزه هنری نیستند و باید بر اساس نیاز روز بازسازی شوند.

به گزارش سوره سینما، مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری در نشستی با رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه گفت: حوزه هنری از دستگاه‌های فرهنگی پرتلاش و با معیار در کشور است و سینماهای فرسوده در شأن و جایگاه حوزه هنری نیستند و باید بر اساس نیاز روز بازسازی شوند.

سیدمصطفی حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر همراهی مسئولان استان آذربایجان غربی در بازسازی سینماهای فرسوده این استان و احداث «پردیس سینمایی» در شهرستان ارومیه اظهار داشت: اصفهان امروز ۵۰ پرده سینما در حال اکران دارد که حاصل همراهی و همکاری مسئولان این استان با موسسه بهمن سبز است که این مسئله در آذربایجان غربی نیز دور از انتظار نیست.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی نیز در این نشست طی سخنانی با اشاره به وضعیت سینماهای موجود در آذربایجان غربی و لزوم بازسازی بافت‌های فرسوده این اماکن فرهنگی در مرکز، جنوب و شمال استان، بر نگاه مثبت استاندار آذربایجان غربی و شخص شهردار و اعضای شورای اسلامی ارومیه و احداث «پردیس سینمایی» در شهرستان ارومیه تاکید کرد.

احد هوشمند قره باغ در ادامه سخنان خود با اشاره به مکاتبات و جلسات صورت گرفته در خصوص وضعیت سینماهای استان طی سال‌های گذشته افزود: انتظار می‌رود موسسه بهمن سبز حوزه هنری به عنوان یکی از ارکان اصلی بازسازی سینماهای کشور به استان آذربایجان غربی همانند سایر استان‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشد و قدم های محکم تری را در بازسازی سینماها و احداث پردیس سینمایی در ارومیه  که حق مسلم مردم این دیار است بر دارد.

شایان ذکر است استان آذربایجان غربی از استان های پیشتاز در هنر سینمایی کشور به خصوص در حوزه تولید آثار سینمایی و سینماداری است که در دوران نه چندان دور دارای ۱۹ باب سینمای فعال بود که از این تعداد سینما امروز فقط سه سینما فرسوده با بیش از ۶۰ سال قدمت در شهرستان ارومیه فعال می باشند که تحت نظارت حوزه هنری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>