سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
آرش قاسمی در گفت‌و‌گو با سوره سینما مطرح کرد:

انیمیشن «لوپتو» فانتزی خاص با مخاطب فراگیر است

arash-ghasemi

صداگذار انیمیشن «لوپتو» معتقد است این کار هم مخاطب نوجوان و جوان را جذب می‌کند و هم برای مخاطب کودک جاذبه‌ها و فانتزی‌های مخصوص به خود را دارد.

آرش قاسمی صداگذار انیمیشن «لوپتو» در گفت‌و گو‌با خبرنگار سوره سینما گفت: الان حدود یک هفته است که من وارد پروژه «لوپتو» شدم و به لحاظ محتوایی بسیار کار را پسندیدم .

وی افزود: این کار هم مخاطب نوجوان و جوان را جذب می‌کند و هم برای مخاطب کودک جاذبه‌ها و فانتزی‌های مخصوص به خود را دارد و بر خلاف سایر انیمیشن‌های مشابه برای گروه محدودی ساخته نشده است.

وی توضیح داد: ما در مراحل اولیه کار هستیم و فعلا باید افکت‌ها را آماده کنیم و از حدود ۱۵ روز دیگر وارد صداسازی بشویم و سپس تمیزکاری‌های دیالوگ‌ها را انجام دهیم.

وی ادامه داد: همه دیالوگ‌ها ضبط شده و در دست ماست و از بهترین گوینده‌ها با مناسب‌ترین جنس صدا استفاده شده و دیالوگ‌های تمیز و ایده‌آلی داریم که بعد از مرتب کردن آنها باید فضاهای صوتی مخصوص انیمیشن را بسازیم.

looperoo1

قاسمی درباره تجربه کلی صداگذاری انیمیشن گفت: تفاوت اصلی انیمشین با سینمایی این است که مانند بوم سفید نقاشی بکر و خالی است و همه صداها اعم از دیالوگ‌ها و فضاها را بازسازی کنیم. حتی کوچک‌ترین صداها مانند صدای پا، صدای در و … نیاز به بازسازی از جنس فانتزی دارد.

وی معتقد است: این بازسازی باید از جنسی باشد که هم به عالم واقعی شباهت داشته باشد و هم خیال‌پردازی کودکانه و فانتزی را دارا باشد.

وی همچنین درباره موسیقی «لوپتو» گفت: موسیقی هم بخش مهمی از کار است که باید ببینیم چه طور از آب در می‌آید و چقدر می تواند به بهبود اثر کمک کند.

در گویش کرمانی «لوپتو» به عروسک ها و اسباب بازی های دست ساز گفته می شود. به عبارتی معادل کلمه اسباب بازی در گویش کرمانی است.

شایان ذکر است مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری با مشارکت موسسه فرهنگی هنری «فراسوی ابعاد» در کرمان انیمیشن سینمایی «لوپتو» را تولید می کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>