سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب

خسرو نقیبی مهمان «کتاب‌باز» می‌شود/ منتقد سینما در شبکه نسیم

naghibi-ketabbaz

سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز» ساعت ۲۰ میزبان خسرو نقیبی، منتقد سینما، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار است.

به گزارش سوره سینما؛ امشب ‌سه‌شنبه هفتم آبان ماه، سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز» ساعت ۲۰ میزبان خسرو نقیبی، منتقد سینما، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار است.

خسرو نقیبی سردبیری روزنامه‌ «سینما»، ماهنامه‌ سینمایی «بلیت»، وب‌سایت تصویری «آرت‌تاکس» و تاک‌شوی هفته‌گی «مولن‌روژ» را برعهده داشته است.

او روزنامه‌نگاری را از ابتدای دهه‌ ۸۰ خورشیدی با عضویت در تحریریه و نوشتن ستون «راهنمای فیلم» در پرتیراژترین روزنامه‌ زمان خود یعنی «حیات نو» آغاز کرد و در طول دهه‌ ۸۰ و ۹۰ ریویونویسی را در کنار نقد فیلم به شکل‌های متفاوت در روزنامه‌ها و مجلات مختلف (از جمله در روزنامه‌های شرق، همشهری، ایران، سینما؛ مجلات تخصصی فیلم‌وسینما، فیلم و ۲۴ و شماری از روزنامه‌ها و مجلات دیگر که برخی عمری طولانی نداشتند) پی گرفت و در استمرار این روند برای برخی از این نوشته‌ها از جشنواره‌های مختلف مطبوعاتی جوایزی نیز گرفته است.

خسرو نقیبی در راه‌اندازی چندین مجله و روزنامه در این یک‌ونیم دهه نقش داشته و به نمایندگی از صنف و نهادهای متفاوت عضو هیات‌های داوری منتقدان در جشنواره‌های متعددی بوده است.

نقیبی همچنین از ابتدای دهه‌ ۹۰ تا نیمه‌ سال ۹۲ سخن‌گو و عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بوده است.

«کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>