سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

هیأت داوران بخش وب‌سری جشنواره کودکآنلاین معرفی شد

koodakonline

اعضای هیأت داوران بخش وب‌سری نخستین دوره جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند.

به گزارش سوره سینما، ستاد خبری جشنواره کودکآنلاین، با حکم سیدجمال هادیان دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب‌سری کودک‌آنلاین، حبیب ایل‌بیگی (رئیس هیأت داوران) به همراه فریدون عموزاده خلیلی، ایرج طهماسب، محمد سرشار و علی درخشی به عنوان داوران بخش وب‌سری این دوره از جشنواره منصوب شدند.

بنا بر این گزارش، پیش از این داوران بخش فیلم کوتاه آثار ارسالی به نخستین دوره جشنواره کودک‌آنلاین را مورد ارزیابی قرار داده بودند.

حبیب ایل‌بیگی- مدیر فرهنگی، تهیه‌کننده سینما و دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی است. او که عضو شورای سیاستگذاری جشنواره کودک‌آنلاین بوده است، فعالیتش را از ابتدای دهه هفتاد در اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد آغاز کرد و در حال حاضر قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی است. ایل‌بیگی پیش‌تر به عنوان رئیس اداره کل ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و… فعالیت داشته است.

فریدون عموزاده خلیلی_ نویسنده کودک و نوجوان است که از دهه ۶۰ جزو موسسان ماهنامه سروش نوجوان بود و تا ۱۰ سال عضو شورای سردبیری این مجله بود. راه اندازی اولین نشریه روزانه برای نوجوانان در تاریخ مطبوعات ایران به نام «آفتابگردان» از افتخارات او‌ است. از میان آثار این نویسنده می‌توان به سفر به شهر سلیمان، سفر چشمه کوچک، فریاد کوهستان، آن شب که بی بی مهمان ما بود و … اشاره کرد.

ایرج طهماسب- کارگردان و فیلمنامه‌نویس، مجری تلویزیون و بازیگر سینما، دانش‌آموخته رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. طهماسب علاوه بر ساخت مجموعه برنامه‌های موفق کودک طی ۴ دهه اخیر، بازیگری، کارگردانی و نویسندگی فیلم‌هایی، چون «کلاه‌قرمزی و پسرخاله»، «یکی بود یکی نبود»، «کلاه‌قرمزی و سروناز»، «زیر درخت هلو» و «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» و … را در کارنامه هنری‌اش دارد.

محمد سرشار- نویسنده و دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی گرایش سیاست گذاری فرهنگی است. او تاکنون به عنوان عضو شورای نشر سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، رییس فرهنگسرای دانشجو، مدیرعامل کانون اندیشه جوان، مشاور مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، رئیس حوزه هنری استان تهران و حوزه هنری کودک و نوجوان و مدیر شبکه کودک فعالیت داشته است.

علی درخشی- کارتونیست و دانش‌آموخته رشته ارتباط تصویری است. او کاریکاتور را به صورت حرفه‌ای از مجله طنز و کاریکاتور شروع کرده و با نشریات دیگری نیز همکاری داشته‌است. درخشی از فعالان نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و تصویرگر پویانمایی ترافیک، حیات وحش، دیرین دیرین و … بوده ‌است.

گفتنی است نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین به دبیری سیدجمال هادیان از پاییز سال گذشته آغاز به کار کرد و پس از طی چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در تولید ایده‌ها، اکنون در آستانه فاز نهایی و انتخاب تولیدات برتر قرار دارد. مراسم پایانی این دوره جشنواره، نهم آذر ماه برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>