سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

دهمین جشنواره سیمرغ در پردیس تئاتر تهران افتتاح شد

eftetahie-simorgh

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سیمرغ با برگزاری مراسم آغازین در پردیس تئاتر تهران رسما افتتاح شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، مراسم آغاز دهمین دوره این جشنواره صبح امروز (شنبه ۲۵ آبان) در پردیس تئاتر تهران با اجرای یکی از دانشجویان برگزار شد.

سیماسادات لاری (رییس جشنواره)، امیر للگانی (دبیر جشنواره)، محمدحسین پورفاضلی‌نژاد (مدیر دبیرخانه و اجرایی) از جمله مدیران حاضر در مراسم بودند.

سپس امیر للگانی، دبیر جشنواره ضمن خیر مقدم به دانشجویان حاضر گفت: من به مجموعه معاونت دانشجویی وزارت بهداشت افتخار می‌کنم که امسال دهمین دوره جشنواره سیمرغ را برگزار می‌کند، معتقدم وقتی جشنواره‌ای به دهمین سال برگزاری خود می‌رسد به پختگی و قوام رسیده است و این مهم با حضور شما عزیزان اتفاق افتاد.

او ادامه داد: از مدیران و مسئولان وزارت بهداشت، سرکار خانم لاری و دیگر دوستان بسیار قدردانم که با حمایت‌ها و اعتمادشان امکان برگزاری دهمین دوره جشنواره سیمرغ را فراهم کردند. امسال نخستین بار است که مراسم افتتاحیه‌ای را برای جشنواره سیمرغ برگزار می‌کنیم و هدف از این مراسم ابتدا خوشامدگویی به شما دوستان و سپس اعلام برنامه‌ها، معرفی داوران و قرعه‌کشی بخش مشاعره سلامت است.

دبیر جشنواره سیمرغ سپس با اشاره به حضور ۱۵۰۰ دانشجو در جشنواره امسال، از حضار درخواست کرد تا خود را جای برگزارکنندگان قرار داده و به همکاری با دوستان اجرایی بپردازند تا جشنواره‌ مطلوبی برگزار شود.

للگانی همچنین گفت: ما خود را موظف به پاسخگویی به شما می‌دانیم و در هر زمان خدمت شما دوستان هستیم.

او با اشاره به هیات داوران بخش‌های مختلف جشنواره سیمرغ، توضیح داد: در هر جشنواره‌ای همه نمی‌توانند برنده شوند، ما تلاش کردیم تا از بهترین تیم‌های داوری استفاده کنیم، به همین دلیل برای دبیری پنج بخش تخصصی سراغ بهترین‌ها رفتیم و ۱۵۰ هنرمند تراز اول هم در هیات داوران بخش‌های مختلف حضور داند. از شما خواهش می‌کنم به این مجموعه اعتماد کنید.

للگانی تاکید کرد: من مطمئن هستم که جامعه پزشکی با بهره بردن از بستر جشنواره هنرمندان بزرگ و بهتری را به جامعه معرفی خواهد کرد و همچنین در آینده دانشجویان غیرپزشکی در که حوزه فرهنگ سلامت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند در آینده به جامعه معرفی خواهند شد.

سپس کلیپ معرفی هیات داوران بخش‌های مختلف جشنواره سیمرغ پخش شد.

در بخش دیگر این مراسم محمدحسین پورفاضلی‌نژاد با ابراز خشنودی از برگزاری دهمین دوره جشنواره سیمرغ گفت: خوشحالم با وجود ناروایی‌هایی که به ما می‌شود، شرایط نامساعد اقتصادی از جمله افزایش ناگهانی قیمت بنزین و … همواره در کنار یکدیگر پشت کشورمان هستیم و رضایت هیچکس جز خداوند برای ما مهم نیست. اگر کاستی بوده و هست از شما پوزش می‌خواهم، حتما از جانب من است.

او ادامه داد: خوشبختانه جشنواره دهم با تمام مشکلات و سختی‌ها به بهترین جایگاه رسیده است، از تمام مسئولان که برای دریافت آثار کمک کردند، مدیران دانشگاه‌ها و … ممنونم. برنامه‌های خوبی برای شما پیش بینی کردیم، با تمام سختی‌هایی که داشتیم بخش موسیقی را هم در پردیس تئاتر تهران برگزار خواهیم کرد. ما تلاش کردیم به واسطه انتقادهای به حقی که در دوره‌های گذشته مطرح شد هیات داورانی علمی‌تر از دوره‌های گذشته در نظر گرفتیم.

پورفاضلی تاکید کرد: خوشبختانه جشنواره به بلوغ رسیده است و از اینجا به بعد این رویداد در دست شماست، ضمن اینکه شایعه برگزار نشدن جشنواره در سال‌ آینده را تکذیب می‌کنم، خانم لاری به آقای للگانی تکلیف کردند تا زمینه برگزاری دوره‌های بعد را هم فراهم کنند، ممکن است شاهد تغییراتی باشیم که تغییرات هم در جهت بهبود روند برگزاری جشنواره است چرا که جشنواره به حضور شما دانشجویان زنده است و قائم به فرد نیست. ضمنا هر کجا ضعفی هست به ما اطلاع دهید آماده پاسخگویی هستیم.

او سپس به ارائه نکات و تذکرات مهم به حضار پرداخت.

در بخش پایانی مراسم قرعه‌کشی مسابقات مشاعره سلامت برگزار شد.