سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

نمایش انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» در دو جشنواره اروپایی

Gorgam o Galle Mibaram

انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» اثر امیرهوشنگ معین در دو جشنواره «سین انیما»‌ پرتغال و «کراکوف» لهستان به روی پرده می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، چهل و سومین جشنواره بین‌‌المللی انیمیشن سین‌انیما از ۲۰ تا ۲۶ آبان ۱۳۹۸ (۱۱ تا ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹) در شهر اسپینهو کشور پرتغال برگزار شد و پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های کوتاه به عنوان تنها نماینده ایرانی در این بخش به نمایش درآمد.

جشنواره بین‌المللی انیمیشن سین انیمای ۲۰۱۹ با دو بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه و دانشجویی با هدف ترویج صنعت انیمیشن، انتقال تجربه‌های میان حرفه‌ای این رشته هنری و نیز جذب توزیع کنندگان تلویزیونی برگزار می‌شود و علاوه بر نمایش فیلم‌های انیمیشن در دو بخش ملی و بین‌الملل برپایی کارگاه و نشست‌های بحث و گفت‌وگو و نمایش‌های ویژه از برنامه‌های جنبی این رویداد است.

در همین حال پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» در بیست‌وششمین جشنواره انیمیشن و دانشجویی کراکوف نیز که از ۲۸ آبان تا ۳ آذر ۱۳۹۸ در شهر کراکوف کشور لهستان برگزار شد به همراه آثاری از کشورهای انگلستان، لهستان، اسپانیا، مجارستان، چین، استونی، تایوان و سوئیس در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده شد.

در این رویداد بین‌المللی نیز فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، جداگانه در دو بخش دانشجویی و انیمیشن جوایز طلایی، نقره‌ای و برنز را دریافت کردند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>