سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

هشت داور جهانی در پیچینگ پنل جشنواره سینماحقیقت شرکت می‌کنند

piching-defc

هشت داور جهانی، ۱۸ طرح مقدماتی ارائه شده به سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را در قالب «پیچینگ پنل» داوری خواهند کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به دنبال برگزاری چند دوره کارگاه‌های بین‌المللی در قالب پیچینگ و جذب سرمایه، همزمان با برپایی سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت قصد دارد از طرح‌های تولیدی مستند با ویژگی‌های خلاقانه، اقتصادی، دارای لحظه‌های ناب و با قابلیت حضور در عرصه‌ی بین‌المللی حمایت کند.

در همین ارتباط، ۸ داور جهانی در مقام تهیه‌کننده، مدیر مؤسسات تولید فیلم مستند، مسئول بازاریابی و… به تهران سفر خواهند کرد تا مستندسازان منتخب در حضور آنان، اقدام به ارائه‌ی طرح خود کنند. این ۸ داور عبارتند از: اووه ینسن، برام کرولس، پیتر گوتشالک، جنیفر دشان، کریستیان فالش، کنیچی ایمامورا، گونی هیونگ و لارس سف اشتروم.

* اووه ینسن

مشاور و تهیه‌کننده مستند و مسئول بازاریابی؛ با بیش از ۱۵ سال سابقه در حوزه مستند بین‌الملل. او تاکنون سخنرانی‌ها و ورکشاپ‌های متعددی در زمینه‌های از ایده تا طرح، فیلم‌نامه‌نویسی، جذب سرمایه، پیچینگ، تولید مشترک، بازاریابی و پخش را برگزار کرده است. ینسن با جشنواره‌های معتبر و فوروم‌های پیچینگ ذیل همکاری کرده است: فوروم ایدفا و هات‌داکس، موسسه فیلم مدیترانه، ایدفا داک‌لب، نوردیک پانوراما، داک‌پوینت ایمپکت، داک‌پرو تهران (سینماحقیقت) ایشان از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۹ با EDN   (شبکه مستند اروپا) در سمت برنامه‌ریز و تهیه‌کننده همکاری داشته است.

* برام کرولس

او فارغ‌التحصیل موسسه رویال تئاتر، سینما و کالج فیلم اروپایی در دانمارک در رشته کارگردانی و تهیه‌کنندگی است و طی یک دهه فعالیت، تجارب بسیاری در زمینه‌ی کارگردانی و تهیه‌کنندگی تلویزیون برای تعدادی از شرکت‌های سینمایی بلژیکی کسب کرده است. از سال ۲۰۰۷ به عنوان فیلمساز و تهیه‌کننده با انجمن «آسوشیتز دیرکتورز» همکاری داشته است. فیلم‌های وی جشنواره‌های معتبری نظیر ساندنس، برلین، هات‌داکس، ایدفا و لایپزیگ موفق به کسب جوایزی شده است. کرولس در سال ۲۰۱۴ شبکه مستند «داک‌پاپیز» را راه‌اندازی کرد تا مستندهای فنلاندی را در سالن‌های سینما به نمایش بگذارد. او از سال ۲۰۱۹ به عنوان مدرس در دانشگاه آ.پ.انتورپ در حوزه تولید فیلم و خبرنگاری مشغول فعالیت شده است. کرولس تجارب ارزشمندی طی جلسات پیچینگ و ورک‌شاپ‌های جشنواره‌های باردونچیا، تسالونیکی، سانی‌ساید، میپ‌داک و فوروم ایدفا دارد.

* پیتر گوتشالک

وی از سال ۱۹۸۴ به عنوان تدوینگر، نویسنده، تهیه‌کننده در شبکه‌های ذیل فعالیت داشته است:

زد.دی.اف، مانیز، دی.اف.اف، برلین، بایرریشر، راندفانک، مونیخ، آر.ب.ب (او.آر.بی سابق) و پوستدام-بابلسبرگ. گوشتالک از سال ۱۹۹۶ تحت عنوان تهیه‌کننده، برنامه‌ریز و مسئول خرید و تولید مشترک در تلویزیون آرته فرانسه فعالیت داشته است؛ هم‌چنین به دفعات داور جشنواره‌های معتبر اروپایی بوده و هم‌اکنون در سمت استاد دانشگاه مشغول تدریس است.

* جنیفر دشان

او فیلمساز و تهیه‌کننده مستند است. از آثار شاخص دشان در سال ۲۰۱۸، تهیه‌کنندگی «رویایی با کارلوس شغال»، «پوتین، پدر خوانده» و «چهره پنهان برادران لهمن» بوده است که فیلم آخر را کارگردانی نیز کرده است. این فیلم برنده جایزه بهترین پیچ (ارائه طرح) جشنواره مستند سانی‌ساید و برگزیده هات‌داکس بوده و از چندین شبکه معتبر مانند آرته، ان.اچ.کی ژاپن و شبکه و رادیو مستند سی.بی.سی کانادا پخش شده است.

* کریستیان فالش

او تهیه‌کننده مستند است که برای کمپانی فیلم نروژی آپ‌نورت فیلم کار می‌کند و از سال ۲۰۰۳ به‌طور حرفه‌ای مشغول تهیه‌کنندگی فیلم مستند است. از آثار او می‌توان به «خیانت و غارت»، «جن‌گیر در قرن بیست و یکم»، «خیابان رویاها»، «پادشاه و مجرم»،  «سنگدلان»، «مادربزرگ‌های خشمگین»، «دختران طلوع طلایی» اشاره کرد. فیلم‌های فالش در بیش از ۳۰ کشور فروخته شده است و در جشنواره‌های بسیاری اکران شده و جوایزی کسب کرده است. وی عضو ای.دی.ان. و هیئت مدیره مرکز فیلم “میدنوروژین” است.

* کنیچی ایمامورا

وی از سال ۱۹۸۳ در شبکه ان.اچ.کی ژاپن مشغول به کار بوده و از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ مسئول خرید برنامه «مستند جهان» بوده است. ایمامورا سال ۲۰۱۲ به بخش  ان.اچ.کی. انترپرایز منتقل شده و به عنوان تهیه‌کننده و مسئول تولیدات مشترک مستند فعالیت دارد. وی یکی از موسسین جشنواره مستند توکیو داکس است.

* گونی هیونگ

او مستندسازی باتجربه در شبکه ای.بی.اس کره است که هم‌اکنون توجه‌اش معطوف به موضوعات بین‌المللی و روز دنیاست. هیونگ در سال‌های فعالیت در دفتر مرکزی ای.بی.یو واقع در کوالالامپور مالزی موفق به ایجاد کانال‌های ارتباطی حرفه‌ای بسیاری برای فیلمسازی مستند در کشورهای آسیایی شده است. وی یکی از بنیانگذاران جشنواره بین‌المللی مستند ای.بی.اس است که حاصل مستقیم همین شبکه ای.بی.اس است که سالانه بالغ بر ۸ میلیون مخاطب دارد.

* لارس سف اشتروم

او تدوینگر، فیلمساز و تهیه‌کننده مستند است که از دهه ۷۰ مشغول به کار حرفه‌ای است. اشتروم با «لایت اینترتینمنت» در سمت مدیر بخش هنرهای نمایشی اس.وی.تی. در اوایل دهه ۹۰ میلادی و مسئول برنامه‌ریزی حوزه جنوبی اس.وی.ت در مالمو همکاری کرده است. در حال حاضر ایشان مسئول خرید بخش مستند رسانه ملی سوئد (اس.وی.ت) در استکهلم است.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری «محمد حمیدی‌مقدم» در پردیس سینمایی چارسو تهران برگزار خواهد شد.

 

اسامی فیلم‌های مستند دهمین جایزه شهید آوینی اعلام شد

اسامی فیلم‌های منتخب دهمین «جایزه شهید آوینی» اعلام شد. این بخشِ ویژه‌ی سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اعلام کرد: از جمع ۲۱۰ مستند متقاضی شرکت در جایزه شهید آوینی، ۲۹ فیلم به شرح ذیل، به این بخش موضوعی سینماحقیقت راه یافتند:

 

۱) با صبر زندگی (وحید فراهانی)

۲) بانو عصمت (محمد حبیبی‌منصور)

۳) بوکس برای صلح (محسن جهانی)

۴) بیر عالم‌سوز (محمد‌طه امیری)

۵) پرسنل اداره سوم (ایمان گودرزی)

۶) پیرمرد و خواننده (امیر اُصانلو)

۷) تنها مدرس (معین شافعی)

۸) خاطرات بادیه (ساسان فلاح‌فر)

۹) خاطرات موتورسیکلت (امیرحسین نوروزی)

۱۰) خط نورانی (نادر فرجی)

۱۱) دموکراسی (تورج کلانتری)

۱۲) دیده‌بان و بانو (محمد صفا)

۱۳) روایت رهبری (مهدی نقویان)

۱۴) روایت سیل (مصطفی شوقی)

۱۵) زندگی میان پرچم‌های جنگی (محسن اسلام‌زاده)

۱۶) زیر گنبد مینا (بهروز ملبوس‌باف)

۱۷) صد سال تنهایی (مهدی فارسی)

۱۸) عیسی (احمد شریف‌زاده)

۱۹) کاست (حامد سعیدی‌راد)

۲۰) کرار (محسن عقیلی)

۲۱) گلوله‌باران (مرتضی پایه‌شناس، حسین مؤمن)

۲۲) مادر جبهه‌ها (شهرام میراب‌اقدم)

۲۳) مخترع آهنی (محمدجواد رئیسی)

۲۴) مرهم (مسعود زارعیان)

۲۵) مهدی عراقی را بکش (عبدالرضا نعمت‌اللهی)

۲۶) مهدی که به دنیا آمد (امیرمهدی حکیمی، حجت بامروت)

۲۷) نبرد امواج (وحید فرجی)

۲۸) و تن من (حسین همایونفر)

۲۹) یک کاج، صد گنجشک (سیدهاشم مرتضویان)

 

گفتنی است: «جایزه شهید آوینی» جشنواره سینماحقیقت از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردارست و جایزه‌ی برگزیدگان این بخش هم تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰، ۱۲۰ و ۱۰۰ میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.

لازم به ذکر است که تهیه‌کنندگان و مستندسازان ۲۹ اثر مستند برگزیده‌ی بخش «جایزه شهید آوینی» جشنواره سینماحقیقت می‌بایست تا روز یکشنبه ۱۰ آذر‌ماه ۹۸، نسخه اصلی فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول ارائه نمایند؛ در غیر اینصورت فیلم از بخش مسابقه حذف خواهد شد.

فیلم‌های برگزیده باید به صورت فایل دیتا با یکی از فرمت‌های MP4 (H.264) – AVI- MXF- MPEG2- MOV بر روی هارد دیسک یا Flash Memory و لوح فشرده بطور استاندارد و قابل اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز (windows) به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند. ضمن اینکه ارائه پوستر و تیزر فیلم‌های برگزیده جهت تبلیغ در روزهای منتهی به برپایی جشنواره سینماحقیقت هم الزامی است.

گفتنی است: اسامی فیلم‌های بخش مسابقه ملی مستندهای بلند و مسابقه بین‌الملل جشنواره سینماحقیقت نیز متعاقباً اعلام خواهند شد.

*سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری «محمد حمیدی‌مقدم» در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد شد.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>