سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۹:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم کودک/

فروزش: فیلم‌های خارجی جشنواره کودک اکران عمومی شوند

ebrahim-foroozesh

کارگردان فیلم سینمایی «سنگ اول» اکران عمومی فیلم‌های مطرح خارجی جشنواره کودک را اقدامی مثبت دانست.

کارگردان فیلم سینمایی «سنگ اول» اکران عمومی فیلم‌های مطرح خارجی جشنواره کودک را اقدامی مثبت دانست.

ابراهیم فروزش عضو هیئت انتخاب بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک درباره آخرین خبرها از بازبینی فیلم‌های بخش بین‌الملل به سوره سینما گفت: تقریبا بازبینی فیلم‌های بخش بین‌الملل تمام شده و داوران باید فیلم‌هایی که من و همکارانم در بخش بین‌الملل انتخاب کرده‌ایم ببینند و گزینش نهایی صورت بگیرد.

وی افزود: فیلم‌های زیادی اعم از کوتاه، بلند و انیمیشن از سراسر دنیا دیدیم. برخی متوسط، خوب و برخی خیلی خوب بودند. برخی تنها جنبه سرگرمی و برخی وجوه آموزشی داشتند. ممکن است به دلیل برخورداری از جغرافیا و فرهنگهای متفاوت لحن فیلم‌هایی که برای کودک یا درباره کودک ساخته شده‌اند با هم متفاوت باشند.

فروزش ادامه داد: برای من بیشتر دیدن فیلم‌هایی تأثیرگذار بود که حرف مفیدی برای کودک در دل خود جای داده بودند و در این زمینه چند فیلم خوب دیدم. فیلم‌هایی هم بودند که از نظر ساختار ضعیف بودند. مجموعه فیلم‌هایی که من دیدم خوراک یک هفته جشنواره کودک را به خوبی فراهم می‌کند.

وی درباره پیشنهاد اکران بهترین فیلم‌های بخش بین‌الملل در سینماهای کشور گفت: بسیار حرکت مثبتی است اگر که فیلم‌های موفق بخش بین‌الملل جشنواره کودک را در سینماها اکران کنند. اما سینمای کودک اکران مخصوص به خود را باید داشته باشد نه اکرانی آمیخته با سینمای بزرگسال.

فروزش اضافه کرد: هنوز فیلم‌های کودک متعلق به دو سال گذشته وجود دارد که نتوانسته‌اند نوبت اکران داشته باشند. نکته دیگر اینکه باید ببینیم فیلم‌های خارجی موفق سینمای کودک می‌توانند فروش داشته باشند یا نه. در حالت کلی دوبله فیلم‌های بخش بین‌الملل و اکران آنها می‌تواند نفس تازه برای سینمای کودک باشد.

بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک ۱۵ تا ۱۹ مهرماه برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>