سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب
به همت مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت؛

برگزاری دومین پیچینگ انیمیشن «رویازی» با حضور کشورهای مختلف

Rooyazi2-Day1

پیچینگ انیمیشن «رویازی ۲»، اصلی‌ترین رویداد پیچ بزرگ تهران باحضور تولیدکنندگان و سفارش دهندگان انیمیشن برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، در رویداد «رویازی۲» که روز دوشنبه ۲۵ آذر با حضور تعداد زیادی از فعالان حوزه انیمیشن از داخل و خارج از کشور برگزار شد، ابتدا سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی دقایقی به سخنرانی پرداختند و نیازهای تولیدی خود را مطرح کردند و سپس شرکت کنندگان نهایی «رویازی» رودروی سرمایه‌گذاران حاضر در رویداد ایستادند و طرح‌های خود را ارائه دادند.

نخست، در بخش پیچ معکوس و جلسه جذب، نبی‌زاده از اداره کل اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، قانعی از سازمان بهزیستی و محمودی‌نیا از سازمان آتش نشانی به عنوان سفارش دهندگان داخلی و الکساندر کِمپی از مدیران استودیو انیمیشن ملنیتسا (MELNITSA)، سووِتلانا بوخارائِوا نماینده شرکت تولیدکننده و توزیع‌کننده کینوفِست (KINOFEST) و ایگور شیبانوف مدیر شبکه تلویزیون اینترنتی مالیش تی‌وی (MALISH TV) به عنوان سرمایه‌گذاران و سفارش دهندگان خارجی سخنرانی کردند و نیازها و خواسته‌های مورد نیازشان برای تولید انیمیشن را مطرح کردند.

در بخش دوم، ۱۰ طرح انیمیشن در قالب‌های مختلف سریال، سینمایی و ترنس مدیا توسط انیمیشن سازهایی از استان‌های تهران، قزوین، کرمان و اصفهان ارائه شد و علاوه بر سخنرانان پیچ معکوس و جلسه جذب، نمایندگانی از سرمایه گذاران و سفارش دهندگان انیمیشن، VOD ها و اصناف مرتبط با این حوزه، به تماشای پیچ این آثار  نشستند.

بعد از اتمام پیچ‌ها نیز در فضایی که از قبل تعبیه شده بود، ده گروه شرکت کننده در رویازی، در بخش (B2B)  به طور چهره به چهره با سرمایه گذاران و سفارش دهندگان گفتگو کردند و در فرصت یک ساعته، طرح‌های خود را به طور دقیق پرزنت کردند.

رویازی۲، پیچ بزرگ تهران، امروز سه شنبه با برگزاری دور دوم جلسات جذب و پیچ معکوس در صبح و پیچ کاراکتر در بعدازظهر در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی به اتمام می‌رسد.

گفتنی است، پیچینگ همان جلسه پیچ یا ارائه ایده است. پیچینگ، شیوه‌ای دقیق برای ارائه یک طرح یا یک محصول است که به‌صورت شفاهی و گاهی تصویری، به امید جذب هزینه تولید و عرضه انجام می‌شود. پیچ، می‌تواند در مراحل مختلف تولید برای جذب سرمایه انجام ‌گیرد. ارائه‌دهندگان در جلسه ارائه ایده، بسته‌ای تولیدی شامل اطلاعات کامل ایده فراهم می‌کنند و آن را در اختیار سرمایه‌گذاران بالقوه قرار می‌دهند. این ارائه باید تاثیرگذار، دقیق و مدون باشد.

شایان ذکر است رویداد رویازی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اهدافی چون: ارائه توانمندی ها در حوزه انیمیشن و کاراکتر Pitch، ارائه نیازهای حوزه انیمیشن (پیچ معکوس) ،کمک به توسعه بازار شرکت‌‌های دانش ‌بنیان، حمایت از تولید داخل و توسعه همکاری‌‌های فناورانه میان تولیدکنندگان بزرگ و صاحب‌نام صنایع خلاق کشور و شرکت‌‌های دانش ‌بنیان، استارت ‌آپ‌‌ها و فناوران این حوزه طراحی شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>