سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۳۹۸ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

پیام‌های تسلیت مدیران فرهنگی و هنرمندان در پی شهادت سردار سلیمانی

ghasem-soleimani4

مدیران فرهنگی و هنرمندان کشور شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی را طی پیام‌های جداگانه‌ای تسلیت گفتند.

به گزارش سوره سینما، متن این پیام‌های تسلیت به شرح زیر است:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سید عباس صالحی در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او پیامی صادر کرد.

در متن پیام سید عباس صالحی آمده است:

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج قاسم سلیمانی موجب تاسف و حسرت عمیق شد.

حاج قاسم سلیمانی که از یادگاران دوران دفاع مقدس بود، با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از کیان این سرزمین الهی و امنیت مردم ایران پرداخت و پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه، در پی حمله جنایتکارانه تروریسم دولتی امریکایی به یاران شهیدش پیوست. ذرات مطهر خون پاک او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد.

اینجانب شهادت این الگوی مجسم اخلاص، شجاعت و انسانیت را به محضر حضرت ولی عصر روحی و ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای سردار محبوبمان شهید سلیمانی علو درجات و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده معزز و بازماندگان او صبر و اجر مسالت دارم.»

پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری

محمد حمزه‌زاده در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در پیام رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری آمده است:

|حالا نه حاج قاسم!| “البته نه حالا!” روضه‌ای است همین سه کلمه.

تسلیت به رهبر معظم انقلاب و تبریک به شهید حاج قاسم سلیمانی که با شهادتش از روزهای پایانی عمر دشمنان خبر داده است.

پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در پیامی در توییتر عنوان کرد که پایان عمر سردار سلیمانی جز با شهادت از شکوری خدا بعید بود.

در متن این پیام آمده است: «‏پایان عمر سردار سلیمانی، جز با شهادت از شکوری خدا بعید بود. با خاتمه جنگ‌تحمیلی، «در باغ شهادت» بسته شد؛ اما نه برای مجاهدان واقعی و مخلص که باید اجرشان را می‌ستاندند. خدا نشان داد که برای «و منهم من ینتظر» حساب خاص دارد.»

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

علیرضا تابش در پیامی نوشت :

«سردار شهید ملی» در خاطر ملت ایران ماندگار خواهد بود و هنرمندان سینمای ایران ترور قهرمان محبوب مردم میهنشان را محکوم می‌کنند.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ ‎

سردار شهید ملی، حاج قاسم سلیمانی عزیز، در جوار سکینه ی الهی، آرام گرفت. زلالیِ چشمه‌گون چشمها و روح بلند سردار، در خاطر ملت ایران ماندگار خواهد بود. شهادت در راه خدا به دست جنایتکاران و حضور بر سفره حضرت حق، گوارای وجودش باد. ‎

هنرمندان سینمای ایران ترور قهرمان محبوب مردم میهن شان را محکوم می‌کنند و ‎یاد و خاطره مردان مردی را که عزتمندانه و سرافرازانه، با خدمت به خلق و خلوص و ایثارشان، آب و خاک این سرزمین را از گزند پلشتی ها، در سایه سار امان و امنیت، ماندگار و جاودانه ساختند فراموش نخواهند کرد.

پیام تسلیت معاون سیما

دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما در پیامی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

«ﺑﺴﻢ رب اﻟﺸﻬﺪاء و اﻟﺼﺪﻳﻘﻴﻦ

شهادت سردار رشید و دلاور اسلام سپهبد قاسم سلیمانی، زخمی بزرگ بر دل همه ایرانیان و آزادگان جهان نشاند. هر چند که این رسم همه مردان الهی است که خستگی ناپذیر و شجاعانه در سخت ترین میدان های نبرد ، عمر خود را صرف جهاد می کنند و دست از طلب شهادت بر نمی دارند.

این رادمرد از بازماندگان نسل درخشان شهدای دفاع مقدس بود که طی هشت سال، سلحشورانه اجازه به یغما رفتن ذره ای از خاک وطن را ندادند. سپهبد سلیمانی پس از پایان جنگ تحمیلی نیز دست از جهاد بر نداشت و به ستاره جبهه مقاومت در منطقه تبدیل شد. قاسم سلیمانی سلسله جنبان عاشقانی بود که در طلب معشوق، جامه دفاع از حرم پوشیدند و اهریمنان داعشی را به شکست واداشتند. تردیدی نیست که امنیت مثال زدنی کشورمان، شکوه و جلال انقلاب اسلامی و صلابت اسلام در جهان، مدیون از خودگذشتگی و مبارزه بی امان این سردار عزیز است. دریغ که شیطان بزرگ باز هم ذلیلانه، قهرمانی دیگر را از ما گرفت، غافل از اینکه شهادت قاسم سلیمانی قطعا خون تازه ای در رگ های انقلاب خواهد دمید.

اینجانب شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شهید پرور ایران و خانواده آن سردار گرامی تسلیت عرض می کنم؛ ان شاءالله نامش جاودان و راهش مستدام باد»

پیام تسلیت خانه سینما

خانه سینما در پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت متن پیام به شرح زیر است:

«به نام خدا

“او هم به دیدار حق شتافت”

او که امانتدار و حامل نگین سلیمانی شاهدان به خون غلتیده این سرزمین بود ، خود به دیدار یار و دیار حق پیوست .

خانه سینما و هنرمندان سینمای ایران همراه ملت قهرمان صبور و صلح طلب ایران این جنایت را محکوم کرده و از همه هنرمندان جهان می خواهد در نفی خشونت و تروریسم ما را همراهی کنند.»

پیام تسلیت دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پی شهادت سردار سلیمانی در عراق در حساب توییتر خود پیامی منتشر کرد.

در این پیام آمده است: «‏شهادت هنر مردان خداست. جرمش نابود کردن داعش در سوریه و عراق بود که برای امریکا خیلی گران تمام شد.»

پیام تسلیت مجید مجیدی

مجید مجیدی با انتشار پیامی شهادت شجاعانه سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت مجیدی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

شهادت شجاعانه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و رجعت روح والایشان به درگاه ابدیت را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

به‌راستی در این وانفسا زیبنده‌ترین لباسی که بر تن ایشان می‌توانست مزین شود و قامت بگیرد، لباس زیبای شهادت بود. یادش گرامی و نامش بلند باد که در سرتاسر عمر پر برکت‌شان همواره ضربان قلبش برای ایجاد امنیت در کشور پهناور ایران اسلامی تپید و مانند سربازی بی‌ادعا ذره‌ای از هدف متعالی‌اش پا پس نکشید.

بدون شک خون مطهر ایشان پایمال نمی‌شود و از برکت این عروج، فانوس پر فروغی روشن می‌شود که تاثیر چشمگیری خواهد داشت بر قدرت یافتن و شکوفایی ایران اسلامی.»

پیام تسلیت محمد خزاعی

در متن پیام تسلیت  محمد خزاعی تهیه کننده سینما برای شهید سردار سلیمانی آمده است:

«ای فرمانده سپاه شهدا

ما را دعا کن

گمان نمی کردیم که دیدار  چهل روز قبلمان در ان خانه قدیمی به خاطره ای یگانه بدل شود که دیگر در این دنیا برایمان تکرار نخواهد شد،از کارهایی که در گذشته کرده بودیم گرارش دادیم،تشویقمان کردی ،اما بزرگوارانه غفلتهایمان را به رویمان نیاوردی، حال ما ماندیم و نصایحی که به ما کردی وبرجان ما امانت گذاشتی،وعهدی که بستیم با شما که میثاق ابدی با تو ای سردار دلهاست.

از کنار رفقای شهیدت مارا دعاکن و بازهم هوای مارو داشته باش ای فرمانده سپاه شهدا»

پیام تسلیت ابراهیم حاتمی‌کیا

در پی شهادت سردار اسلام قاسم سلیمانی، ابراهیم حاتمی کیا پیامی منتشر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

«هوالمحبوب

بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه تر دیدم.

راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب.

یادش جاودانه باد.

سرباز کوچکش ابراهیم حاتمی کیا»

پیام تسلیت مریلا زارعی

متن پیام بدین شرح است:

«زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است (شهید سید مرتضی آوینی)

شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی مصادف با سحرگاه جمعه در ایام تولد حضرت زینب و در آستانه ایام فاطمیه بار دیگر به ما مردم روزمره نشان داد که شهادت، پاداش خداوند به او پس از یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر در این دنیا بود و همنشینی با برادران شهیدش و اولیا الهی در سرای باقی برای او قطعاً گواراتر.

رنجِ فقدانِ این مرد بزرگ آوردگاهی است که ما را با هر غیر حقی بیگانه خواهد  کرد.

مریلا زارعی»

پیام تسلیت مهدی جعفری کارگردان «۲۳ نفر»

دلنوشته مهدی جعفری کارگردان فیلم سینمایی «۲۳نفر» به شرح زیر است:

«فرمانده وقتی شنید که ساخت  فیلم «بیست و سه نفر» به جریان افتاده است در اولین روزهای  فیلمبرداری مشتاقانه به دیدار سربازان دیروزش شتافت تا پس از سال‌ها دوباره دستشان را به گرمی بفشارد و انگار به نوعی به همه ما یادآوری کند که فرصت انجام چه کار بزرگی را یافته‌ایم.

اگر این فیلم به زعم بسیاری از تماشاگرانش به دل می‌نشیند شک ندارم که در کنار استمداد ما از ارواح پاک شهدا و از خود گذشتکان در راه وطن، دعا و نفس گرم این یگانه سردار مؤمن دوران، حاج قاسم سلیمانی هم پشتیبانش بوده است.

همدوران و همنفس شدن با بزرگانی چون ایشان سعادتی است تا بتوان درک درست‌تری از نزدیکی مقام ایمان و عمل به یکدیگر یافت.

وجود او اکنون فراتر از زنده بودنش به اسطوره‌ای جاودان در تاریخ یک ملت تبدیل شده است، اسطوره‌ای که چون یک انسان مؤمن و ساده‌زیست و چون یک قهرمان تاثیرگذار تا همیشه در ذهن یک ملت باقی خواهد ماند. امید که روح بلند او از همان مقام رفیع شهادت نیز همواره نگاهبان این دیار از  اهریمنان و اشرار روزگار باشد.»

jafari soleimani


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>