سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

حجت‌الاسلام مهدی شیخ: جشنواره فیلم فجر متعلق به خود هنرمندان است

mehdi-sheikh

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر متعلق به خود هنرمندان است گفت: شرایط باید به نحوی فراهم شود که هنرمندان دیدگاه خود را در آثارشان مطرح کنند.

به گزارش سوره سینما، حجت‌الاسلام مهدی شیخ با تأکید بر مشارکت حداکثری هنرمندان در جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: جشنواره فجر ریشه در تاریخ انقلاب داشته و هنرمندان همواره در این جشنواره که متعلق به خود آنان است، عقاید و  نظرات و انتقادات خود را در قالب آثار خود بیان کرده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره های فجر حلقه وصل انقلاب و هنرمندان است، افزود: جشنواره فیلم فجر یک امر بالنده و پویا برای هنر کشور است و حضور حداکثری هنرمندان در این جشنواره به بالندگی روز افزون هنر کشور کمک می‌کند.

شیخ با تأکید بر اینکه سیاست مدیران حوزه فرهنگی باید جذب حداکثری هنرمندان باشد، گفت: هنرمندانی که همواره همراه مردم و سیاست‌های نظام بوده‌اند، ممکن است تألماتی روحی و عاطفی داشته باشند که باید به آن‌ها توجه کرد و زمینه حضور حداکثری را برای شرکت در جشن بزرگ انقلاب اسلامی فراهم کرد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی همه باید به حوزه فرهنگ و هنر کشور کمک کنند و عدم حضور هنرمندان در جشنواره تخصصی فجر موجب تضعیف حوزه هنر و باز شدن عرصه برای کسانی که هنرمند نیستند، می‌شود.

شیخ با بیان اینکه این جشنواره باید به لحاظ تولید آثار فاخر تقویت شود، تصریح کرد: چنانچه مخالفت، انتقاد یا تألم و رنجشی وجود دارد  باید در قالب آثار، این نظرات و دیدگاه‌ها مطرح شود.  اهالی فرهنگ و هنر با زبان هنر همواره حرفی برای گفتن دارند و هرگز نباید خود را از تریبون جشنواره فجر محروم کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم حضور در جشنواره فقط منجر به تضعیف حوزه فرهنگ و هنر می‌شود، یادآور شد: به جای تحریم و انصراف از جشنواره باید با بیان دیدگاه و آثار خود، جامعه را آگاه و بیدار کرد تا در این میان مردم با دریافت نظرات و دیدگاه‌های مختلف قضاوت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>