سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

فیلم سینمایی «یلدا» در بخش رسمی جشنواره فیلم برلین پذیرفته شد

yalda-poster-site

فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی در بخش رسمی و رقابتی هفتادمین جشنواره جهانی فیلم برلین پذیرفته شد.

به گزارش سوره سینما، با اعلام پذیرش «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی در بخش رسمی و رقابتی هفتادمین جشنواره جهانی فیلم برلین، نخستین نمایش اروپایی این فیلم پس از پرمیر بین المللی در ساندنس آمریکا، در جشنواره برلین خواهد بود.

در حالیکه پیشتر انتخاب یلدا در بخش رقابتی چهل و‌نهمین جشنواره بین المللی فیلم رتردام، مهمترین جشنواره کشور هلند قطعی شده بود، به دلیل همزمانی جشنواره رتردام با ساندنس در آمریکا، نخستین نمایش اروپایی یلدا در جشنواره فیلم برلین خواهد بود.

یلدا در بخش مسابقه رسمی جنریشن (بالای ۱۴ سال) برای جایزه خرس کریستال این بخش رقابت خواهد کرد. کارلو شاتریان مدیر هنری جشنواره جهانی برلین با مقایسه یلدا با آثار سیدنی لومت کارگردان برجسته سینمای آمریکا، آنرا فیلمی مدرن و مهم توصیف کرده و ماریان ردپت مدیر  بخش جنریشن، آنرا فیلمی تفکرانگیز دانسته که از طریق فضای محدود یک استودیوی تلویزیونی، قادر به ترسیم پرتره جامعه است.

یلدا هفته آینده در بخش مسابقه اصلی جشنواره ساندنس آمریکا روی پرده می رود. این فیلم که داستانی پیرامون بخشش دارد توسط علی مصفا، و با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن گاه( مسعود و محمود بخشی) و حمایت ایرج تقی پور و بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده است .

این فیلم تولید مشترک ایران با فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ و لبنان است و پیرامید اینترنشنال پخش و فروش جهانی آن را بر عهده دارد.

yalda-poster


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>