سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

مسابقه مهیج تلویزیونی «دست فرمون»؛ دور دورهای تلویزیون در پیست

dast-farmoon

بعد از سال‌ها شبکه نسیم تصمیم گرفت هیجان رانندگی را با «دست فرمون» به خانه‌ها بیاورد و مدعیان اتومبیلرانی را به چالش بکشد.

سوره سینما – سرعت، جسارت و هیجان نیازی که جوان‌ها در کف خیابان‌ها دنبال می‌کنند، ماشین‌های خوابیده، ویراژهای خفن، دور درجا، پوز زنی و کل کل راننده‌ها در همه جای دنیا سنتی دیرپاست اما ورود این چالش به تلویزیون به روایت رکوردهای جهانی برای اولین بار پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی جهان را رقم زد.

اگر به طور اتفاقی شنبه، یکشنبه و دوشنبه هر هفته در ساعات پایانی شب کنترل تلویزیون به دستتان افتاد و شبکه نسیم را انتخاب کردید، مطمئن باشید اعضای خانواده با شما در مسیر پیست ۱۱ هزار متری مسابقه اتومبیلرانی همراه می‌شوند، نه اینکه «دست فرمون» برنامه ای بی نقص باشد بلکه هنوز جای کار دارد برای بهتر شدن، اما جنس مسابقه کل کلی غیرقابل اجتناب است که در همه خانه‌ها به کرات دیده می‌شود. خواهر و برادرها، زن و شوهرها و حتی پدر و پسرها همیشه در حال رجزخوانی بر سر دست فرمونشان هستند.

در کنار ایجاد هیجان و سرگرمی در چنین برنامه‌هایی می‌توان اطلاعات دقیقی به بیننده ارائه کرد، به عنوان مثال ارزیابی استانداردهای برندهای مختلف اتومبیل، اجرای قوانین و مقررات و آموزش‌های تکنیکی در زمینه مسابقات اتومبیلرانی نقشی پررنگ دارند. توجه به مهارت، زمانی برجسته می‌شود که پراید، بنز را پشت سر می‌گذارد و دست فرمون تکنولوژی را به کرنش وا می‌دارد.

حضور پررنگ بانوان شرکت کننده در کنار آقایان از یکسو و اعتراف آقایان در بالا بودن کیفیت رانندگی زنان از سوی دیگر باعث شده این رقابت‌ها به دور از جنسیت زدگی برگزار شود. اینکه تمام ایرانیان بالای ۱۸ سال و صرفا دارای گواهینامه رانندگی از هر شهرستان و با هر مدل ماشینی می‌توانند در این مسابقه خود را به چالش بکشند، نکته ای قابل تامل به شمار می‌رود.

انتخاب شرکت کنندگان در رقابت «دست فرمون» اگر همسطح باشند مخاطب میتواند برنده هر قسمت را حدس بزند.

علیرغم اقدام دیرهنگام تلویزیون در ورود به مسابقات هیجان انگیز، تولید مسابقاتی از این نوع را می‌توان به فال نیک گرفت، برنامه هایی که علیرغم تمامی پیش داوری‌ها و گرایش‌ها، بیننده را یک بار دیگر پای تلویزیون آن هم در ساعات پایانی شب نگه می‌دارد. با خلق ایده های جدید می‌توان به کیفیت اینگونه مسابقات افزود تا مخاطب سالیانِ سال درباره این برنامه حرفی برای گفتن داشته باشد. چرا که مسابقات تلویزیونی مانند گذشته جذابیت زیادی برای مخاطب ندارد و خیلی سریع به فراموشی سپرده می شوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>