سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۹:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب
آشتیانی‌پور:

وزیر ارشاد جدید احترام غارت شده را به سینماگران برگرداند

ali-ashtianipoor

علی آشتیانی‌پور بازگرداندن احترام و شأنیت به سینماگران را از وظایف اصلی وزیر ارشاد دولت جدید دانست.

علی آشتیانی‌پور بازگرداندن احترام و شأنیت به سینماگران را از وظایف اصلی وزیر ارشاد دولت جدید دانست.

 آشتیانی‌پور درباره انتظارها از وزارت ارشاد دولت جدید به سوره سینما گفت: اگر وزیر ارشاد بخواهد وزیری موفق باشد و حاصل کارش پیشرفت در سینما و تولید فیلم‌های مؤثر باشد طبیعی است که باید بیش از گذشته جامع‌نگر باشد و سینما را از فضای سلیقه‌ای خارج کند.

وی افزود: سینما سلیقه‌ نیست مجموعه سلایق است. قطعا سطح سلیقه وسیع مردم را باید در سیاست‌گذاری‌ها لحاظ کرد. اگر وزیر ارشاد جدید به این نکته توجهی نداشته باشد مسیر ناموفق قبلی تکرار خواهد شد. زمانی سینماگران ما خودباوری داشتند و این سرمایه آنها بود. این خودباوری در دوره گذشته وزارت ارشاد کشته و تحقیر شد.

تهیه‌کننده «بیداری رویاها» ادامه داد: امکان‌های مؤثر از سینما گرفته شد و شرایط منفعت‌طلبانه مخصوص به یک عده خاص به وجود آمد. اگر بخواهیم مسیر موفقی را بنیان نهیم باید احترام به سینماگر را دوباره زنده کنیم. احترام را به او برگردانیم. در واقع احترام و شخصیت او به غارت رفته است که باید بازگردانده شود.

وی گفت: فیلمسازی که بداند برای همه محترم است فیلم محترم و آبرومند می‌سازد. وزیر ارشاد دولت جدید اگر احترام بکارد، احترام برداشت می‌کند. فضای تحقیرآمیز در چهارسال گذشته به شدت عیان و ملموس بود. حضرت رسول فرمودند: بالاترین ارثی که یک پدر برای فرزندش باقی می‌گذارد ادب است.

آشتیانی‌پور افزود: اگر وزیر ارشاد را پدر سینمای ایران درنظر بگیریم که بخواهد هنرمندان، فیلم خوش‌کلام بسازند باید ادب‌ورزی در سیاست‌گذاری را درنظر بگیرد. نکته دیگر ساز و کار قانونی رفتارهای وزارت ارشاد است. در دوره قبلی با وجود تذکراتی که ما به این دوستان می‌دادیم بی‌توجهی به قوانینی که خودشان وضع می‌کردند اتفاق مسلم سینما بود.

این تهیه‌کننده گفت: دامنه تصمیم‌گیری را آنقدر وسیع می‌کردند که خودشان هم از دایره تصمیم‌گیری خارج می‌شدند. مجوزها وجاهت قانونی نداشت. همه این مسائل برمی‌گردد به همان احترامی که وجود ندارد. شأن قانونی باید به سینما و عناصرش بازگردانده شود. بدون احترام جامعه به فیلمساز مسیر ناموفق قبلی تکرار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>