سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
معرفی «پدران» در ویژه برنامه «تا جشنواره ۳۸»؛

اگرچه نام فیلم «پدران» است اما درباره پسران حرف می‌زند

ta-fajr38-pedaran

سومین نشست روز چهارم ویژه برنامه «تا جشنواره ۳۸» در سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر میزبان عوامل فیلم سینمایی «پدران» بود.

به گزارش سوره سینما، نشست معرفی فیلم سینمایی «پدران» به کارگردانی سالم صلواتی در چهارمین روز برگزاری برنامه سینمایی «تا جشنواره ۳۸» با اجرای میثم محمدی، امروز سه شنبه ۸ بهمن ماه برگزار شد.

شهرام مسلخی تهیه کننده، هدایت هاشمی، مهشید ناصری و کیوان پرمر بازیگران این اثر در نشست حضور پیدا کردند تا به آخرین فعالیت سینمایی و حضورشان در جشنواره فیلم فجر بپردازند.

هاشمی درباره حضورش در فیلم «پدران» گفت: وقتی این کار به من پیشنهاد شد بزرگ ترین حسنش آشنایی چندین ساله با شهرام مسلخی تهیه کننده و محمدرضا گوهری نویسنده اثر بود.

وی افزود: طی این سال ها نقش های متفاوتی بازی کردم اما نقشی در فضای فیلم «پدران» هیچ وقت کار نکرده بودم و شرایط فیلم برایم جدید و ویژه بود. ضمن اینکه حضور عوامل پشت صحنه و اولین همکاری سینمایی جدی با همسرم مهشید ناصری کار متفاوتی را برایم رقم زد.

مهشید ناصری نیز بیان کرد: من بیشتر تجربه کار تئاتر دارم و برای این نقش حضور آقای هاشمی موثر بود. البته او مرا برای نقش دیگری پیشنهاد داد و در نهایت من کاراکتر دیگری را بازی کردم؛ نقشی که ۱۵ سال بزرگ‌تر از خودم است. تجربه بازی در این فیلم را دوست داشتم و می توانم بگویم این کار برای من حکم مدرسه را داشت و حضور آقای هاشمی بسیار مفید بود. با تمام وجود آنچه در توانم بود برای این کار گذاشتم.

مسلخی نیز در توضیح روند کار گفت: سالم صلواتی چند سال زودتر از من دغدغه آغاز تولید داشت و با تهیه‌کننده‌های زیادی صحبت کرده بود اما به نتیجه نرسید تا اینکه طی جلساتی همکاری‌مان شکل گرفت. تهیه‌کنندگی برای من محلی برای یادگیری است اما شخصا سودای فیلمسازی دارم و کسب تجربه می‌کنم. این کار شروع خوبی برای فعالیت سینمایی من بود و همکاری با سالم صلواتی نیز اتفاق خوبی را برای‌مان رقم زد و همین که بین ۱۰ فیلم انتخاب شدیم جای خوشحالی دارد و نشان می‌دهد استانداردهای لازم را داراست.

کیوان پرمر دیگر بازیگر این فیلم نیز عنوان کرد: «پدران» اولین کار جدی فیلم بلند من است و باعث شد فضایی کاملا حرفه ای را تجربه کنم. فیلمنامه را خیلی دوست داشتم و حس می‌کردم نقش پیشنهاد شده را واقعا می شناسم. بزرگ‌ترین حسنی که کار برایم داشت حضور کسانی بود که از آنها آموختم و خوشحالم به من اعتماد داشتند. من هم تمام تلاشم را کردم اگرچه نمی دانم چقدر موفق شدم. نکته جالب فیلمنامه این بود که اگرچه نام فیلم «پدران» است اما درباره پسران حرف می زند.

در این بخش شهرام مسلخی تلفنی با سالم صلواتی ارتباط برقرار کرد و این کارگردان در سخنانی گفت: «پدران» حاصل زحمت گروهی است که با کمترین توقع و بیشتری توان پای کار آمدند. این فیلم محصول ۵ سال دوندگی است و همراهی تهیه کننده باعث شد تا «پدران» در آرامش ساخته شود. بازیگران خوب و شناخته شده همراه و جوانان تازه وارد در جلو و پشت دوربین کار را برایمان شیرین کرد. امیدوارم خانواده بتواند با فیلم ارتباط برقرار کند چرا که مجموعه ای پر انرژی دور هم جمع شدند تا این اثر تبدیل به اثری دیدنی برای مخاطب شود.

هدایت هاشمی نیز درباره کلماتی چون ته سیگار و شیرابه زباله ها گفت: ته سیگار عمر بازیافتش در طبیعت ۱۹ سال است شیرابه هم بزرگ‌ترین معضل جهان سوم است و باید در راستای فرهنگسازی راه حلی ارائه کرد. همانطور که در بالیوود برای بهداشت هزینه می شود در کشور ما هم لازم است که بودجه هایی برای سازمان های فرهنگی اختصاص داده شود. کلاه کاسکت را هم سرتان بگذارید.

مسلخی نیز گفت: امیدوارم موتورسواران، ماشین های خوب داشته باشند و ته سیگار را در هیچ کجا نبینیم.

ویژه برنامه «تا جشنواره ۳۸» به همت معاونت اجتماعی شهرداری تهران و برج میلاد با همراهی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امروز سه شنبه ۸ بهمن در مرکز همایش های برج میلاد به کار خود پایان می دهد.

این برنامه به صورت زنده از تلویزیون تعاملی تیوا tva.ir  پخش می‌شود و ویدیوی هر برنامه نیز در سایت آپارات منتشر می‌شود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>