سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
با حضور رئیس حوزه هنری و استاندار آذربایجان غربی صورت گرفت؛

افتتاح پروژه سینما «ایران» و آغاز ساخت نخستین پردیس سینمایی حوزه هنری در شمالغرب کشور/ قدردانی استاندار آذربایجان غربی از حوزه هنری

Eftetakh_Iran-Urmia

همزمان با دهه فجر سینما «ایران» کلانشهر ارومیه افتتاح و کلنگ احداث اولین پردیس سینمایی حوزه هنری در شمالغرب کشور بر زمین زده شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ این مراسم با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه فرهنگی تبلیغی بهمن سبز، احد هوشمند رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی، عبدالحمید قره داغی، یزدان عشیری، محمدرضا شفاه، غلامرضا فرجی، هادی اسماعیلی و … از مدیران حوزه هنری کشور و جمع گسترده ای از هنرمندان و مسئولین محلی استان برگزار شد.

eftetah Iran Urmia (4)

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور در این مراسم با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که مردم ایران تبدیل به« ملت» ایران شدند.

محسن مومنی‌شریف  گفت: در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ تجمع گسترده‌ای در کشور وجود نداشت اما پس از انقلاب اسلامی همواره در برنامه های مهم و سرنوشت ساز به ویژه در ماه گذشته، مردم حضور میلیونی در مراسم شهادت سردار سلیمانی داشتند.

eftetah Iran Urmia (8)

وی تاکید کرد: سینماگران باید قدر این اتفاقات بزرگ را دانسته و شکوهمندی ملت ایران را در پرده نمایش حکایت کنند. نقش سینما در نشر و گسترش فرهنگ برکسی پوشیده نیست، سینما به عنوان هنر هفتم می‌تواند نقش تاثیرگزار و بسزایی در اقتصاد، سیاست، اجتماع و فرهنگ ایفا کند.
محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن اشاره به دستاوردهای مهم فرهنگی انقلاب اسلامی بر تبدیل شدن مردم ایران به یک ملت بزرگ و تاثیرگذار به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی گفت: ملت ایران یکی از پرافتخارترین و موثرترین ملت‌های منطقه و جهان است و این مسئله بایستی در به صورت یک برنامه مهم فرهنگی و هنری در قالب تولید آثار سینمایی در سینما ها به نمایش گذاشته شود و مردم ایران و جهان ، به خصوص قشر جوان جامعه با گذشته پرافتخار خود آشنا شوند.

مومنی شریف در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح جامع توسعه سینماهای سراسر کشور افزود: ان شا الله «پردیس ‌سینما آزادی ارومیه» نیز تا شهریورماه سال آینده با ۸ سالن به بهره‌برداری می‌رسد. هم اکنون نیز حوزه هنری ۱۵ پروژه در دست احداث سینمایی دارد تا در آینده ای نزدیک ۴۰ سالن جدید به ناوگان سینمایی خود اضافه کند. همچنین بازسازی سینماهای شهرستان های نقده و خوی در آذربایجان غربی بخشی از این طرح های فرهنگی هستند که  امیدواریم با همکاری مسئولان استانی به زودی مورد بازسازی قرار گیرند.

محمدمهدی شهریاری، استاندار  آذربایجان غربی نیز طی سخنانی با اشاره بر اهمیت سینماها به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فرهنگی یک شهر، از تلاش‌ها و حضور موثر حوزه هنری انقلاب اسلامی در عرصه حفظ سینماها و بازسازی و توسعه این مکان های مهم فرهنگی و هنری تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سینما هنر هفتم است بیان کرد: سینما نقش و تاثیر عمیقی در توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داشته و ضمن تسهیل روابط بین‌الملل، در ایجاد مودت و محبت بین ملت‌ها موثر است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری با اشاره به وجود ۲۳ سینما در سالیان گذشته افزود: این در حالی است که هم اکنون تنها پنج سینمای فعال در سراسر استان وجود دارد و سایر سینماها راکد، تعطیل یا متروکه هستند.

eftetah Iran Urmia (5)

وی بیان کرد: بی‌شک به تصویر کشیدن ارزش‌ها، نمادها، عادت‌ها، تمدن، فرهنگ و ثروت‌ها به صورت تجسمی و عینی به غیر از زبان سینما، با هیچ هنری قابل نمایش نیست.

شهردار ارومیه نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه هنر بهترین وسیله برای پاسداشت فرهنگ اصیل آذربایجان است تصریح کرد: هر اندازه بتوان زیرساخت‌های هنر را توسعه داد به همان اندازه در حفظ و نگهداری فرهنگ آذربایجان موثر خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرداری ارومیه نیز در کنار حوزه هنری برای توسعه فرهنگی شهر ارومیه تلاش خواهد کرد و سالن‌های تئاتر در فرهنگ‌سراهای شهرداری ارومیه ایجاد می‌شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان کشوری و استانی در آینده نزدیک شاهد بازسازی سینماهای شهرستانهای استان نیز باشیم.

وی، افزود: در سطح کشور اکران فیلم‌ها بالای ۱۵ فیلم اکران می‌شود که ۷ فیلم در سرگروه بوده و برخی فیلم‌ها در اکران آزاد قرار می‌گیرند که در سینماهای ارومیه به صورت تک سالن با ترافیک اکران مواجه می‌شویم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی ابراز کرد: وقتی تعداد سالن‌های سینمایی زیاد باشد برای تمام سلیقه‌ها می‌توان انواع فیلم‌ها را اکران کرد، در یک سالن فیلم کودک، سالن دیگر فیلم کمدی و … که برای این مجموعه سینمایی ۸ سالن اکران و فودکورت و تجهیزات رفاهی مطابق با استاندارهای روز طراحی شده است.

eftetah Iran Urmia (1)

وی، تاکید کرد: بخش سالن تخصصی کودک در شمالغرب کشور برای اولین بار اجرایی می‌شود و برای مدت ۶ ماه در تابستان سال آتی این پردیس سینمایی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی یاد آور شد: در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سینما آزادی ارومیه در قالب طرح توسعه عمرانی و بازسازی سینماهای حوزه هنری در کل کشور که تا به امروز به صورت تک سالن مورد استفاده شهروندان ارومیه قرار می‌گرفت، با همت سازمان سینمایی حوزه هنری و مسئولین به پردیس سینمایی تبدیل می‌شود.
در همین راستا اجرای موسیقی محلی، اجرای سرود در مدح سردار شهید قاسم سلیمانی، تجلیل از کارکنان سینما ایران ارومیه، اهدای لوح تقدیر توسط استاندار آذربایجان غربی به محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در کنار امضا تابلو یادبود و  اهدا تندیس ویژه بازسازی سینما ایران ارومیه به استاندار آذربایجان غربی ، فرماندار و شهردار شهرستان ارومیه از دیگر بخش‌های مراسم افتتاح سینما ایران در شهرستان ارومیه بود.

eftetah Iran Urmia (6)

شایان ذکر است بازسازی سینما ایران ارومیه با بیش از ۶۰۰ صندلی از شهریورماه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به همت موسسه بهمن سبز و سازمان سینمایی حوزه هنری آغاز شد که در این نوسازی بخش‌های مختلف این سینمای ۶۵ ساله از جمله سیستم های صوتی، تصویری، صندلی ها و فضای داخلی آن مورد بازسازی اساسی قرار گرفت و یک سالن ویژه vip به سالن سینما ایران اضافه شد.

eftetah Iran Urmia (2)


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>