سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
در حاشیه حضور در جشنواره تئاتر فجر مطرح شد:

وزیر آموزش و پرورش: از هر نوع همکاری با حوزه تئاتر استقبال می‌کنیم

vazir-amoozesh-theatre

وزیر آموزش و پرورش با حضور در جشنواره تئاتر فجر درباره اهمیت استفاده از ظرفیت‌های هنر نمایش برای این وزارتخانه گفت: از هر نوع همکاری با حوزه تئاتر استقبال می‌کنیم.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه حضور در این رویداد هنری و تماشای نمایش «بیگانه در خانه» اثر سید محمد مساوات ضمن تبریک دهه فجر بیان کرد: آموزش و پرورش به موضوع تئاتر اهمیت زیادی می دهد. در همه مدارس متوسطه آموزش و پرورش جشنواره تئاتر و سرود برقرار است و معلمانی نیز که با این هنر آشنا باشند قطعا عملکرد بهتری خواهند داشت. استفاده از روش های تلفیقی و بهره گیری از هنر توسط معلمان برای انتقال مفاهیم آموزشی بسیار اهمیت دارد و یکی از این روش ها استفاده از ظرفیت های هنر تئاتر است.

وی درباره تعامل وزارت آموزش و پرورش با حوزه نمایش بیان کرد: این تعامل و تجلی آن باید در طول سال تحصیلی صورت بگیرد و دیده شود. برای تولید و خلق یک اثر نمایشی باید ماه ها تمرین و وقت صرف شود و ما از توسعه و شکل گیری هر نوع همکاری میان هنر تئاتر و وزارت آموزش و پرورش استقبال می کنیم.

حاجی میرزایی در پاسخ به سوال خبرنگار ستاد خبری جشنواره تئاتر فجر مبنی بر چگونگی تحقق تعامل آموزش و پرورش با تئاتر توضیح داد: یکی از این روش ها و ظرفیت ها از طریق تماشای تئاترهای در حال اجرا توسط دانش آموزان صورت می گیرد. امیدواریم هنرمندان و دانش آموزان به ترتیب با نقش آفرینی و تماشای آثار نمایشی ظرفیت های خود را بسط و توسعه بدهند.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن در حال برگزاری است.

 

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>