سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۳۶ ب.ظ چاپ مطلب
نهضت سینماسازی حوزه هنری دغدغه مسئولین کشور؛

تجلیل شهردار کرمانشاه از مدیر سینمایی حوزه هنری/ ثبت رکورد گیشه سینما آزادی

shahrdar-kermanshah-taghdir

همزمان با طلیعه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در مراسمی از مدیر جوانِ و انقلابی امور سینمایی حوزه هنری در کرمانشاه تقدیر شد.

به گزارش سوره سینما ، در دهه مبارک فجر همزمان با طلیعه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در مراسمی با حضور مسئولین استانی مدیر جوانِ و انقلابی امور سینمایی حوزه هنری در کرمانشاه مورد تقدیر قرار گرفت.

در این آیین که با حضور حجت الاسلام احمدی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و سعید طلوعی شهردار کرمانشاه و دیگر مسئولین استان برگزار شد ، محمد جواد کنجوری مدیر امور سینمایی حوزه هنری کرمانشاه به دلیل فعالیت های بی شمار و جهادی در حوزه فرهنگ و نیز ثبت رکورد فروش گیشه سینما آزادی کرمانشاه به ردیف سینماهای پر فروش کشور ، مورد تقدیر قرار گرفت.

پیش از این نیز هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه بررسی احداث پردیس سینما پیروزی که با حضور مدیران و معاونین موسسه «بهمن سبز»، افشین آزادی رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه و جواد کنجوری مدیر امور سینمایی در دفتر استاندار برگزار شد، تصریح کرده بود برای کمک و همراهی در ساخت پروژه پردیس سینما پیروزی در مرکز استان، از هیچ اقدامی فروگذار نبوده و در کنار حوزه هنری خواهیم ماند.

سینما پیروزی اولین سینمای شهر کرمانشاه بود که در سال ۱۳۹۶ بر اثر زلزله تخریب شد و به صلاحدید استانداری وقت، زمین آن را صاف کردند و از بهره‌برداری بازماند. این سینما که متعلق به حوزه هنری بوده در حال حاضر زمینی خالی است که کلنگ ساخت آن اوایل سال ۱۳۹۹ خورده می‌شود.

این پردیس قرار است در ۸ طبقه در قالب یک مال تجاری فرهنگی احداث و با ۷ سالن سینما، که طبقه آخر سالن روباز چهار فصل است تا پایان ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری شود.

در حال حاضر نیز حوزه هنری در کرمانشاه سینما آزادی را با یک سالن ۵۰۰ نفره دارد که در طرح تحول عمرانی و به‌سازی موسسه «بهمن سبز» در حال تبدیل به سه سالن مجهز و مدرن است.