سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۸:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
توضیحات یوسف تیموری برای مخاطبانش/

من مجید صالحی نیستم/ قرار بود نامم در تیتراژ «خروس» اول باشد

yousef-teymouri

یوسف تیموری با اشاره به حضور متفاوت در مجموعه تازه سیروس مقدم، درباره همکاری در پروژه «خروس» صحبت کرد.

یوسف تیموری با اشاره به حضور متفاوت در مجموعه تازه سیروس مقدم، درباره همکاری در  پروژه «خروس» صحبت کرد.

تیموری به سوره سینما گفت: نمی دانم چند نفر در ایران کارهای مرا دنبال می کنند. ۱۰ نفر یا ۱۰ هزار نفر ؟ اما دوست دارم همه آنان یک موضوع را بدانند.  نقشی که من در سریال سیروس مقدم ،«بچه های نسبتا بد»،  بازی کردم نقش کوتاهی بود و حضور افتخاری به حساب می آمد.  شاید مخاطبی که من را در سال‌های اخیر فقط در نقش های یک و دو دیده در این مورد پرسش هایی داشته باشد.

وی افزود: باید بگویم من این پیشنهاد را به سه دلیل قبول کردم. اول آنکه دوستم شهرام زمانی در این پروژه حضور داشت، دوم آنکه سیروس مقدم کارگردانی را بر عهده داشت و دیگر آنکه قرار بود این سریال در ماه رمضان پخش شود. البته قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه در یک نوبت خاص مثل ماه مبارک ، یک بازیگر در دو سریال روی آنتن نباشد و بسیار هم منطقی است، با این وجود دوستان با مسوولان شبکه صحبت کرده بودند و هماهنگی ها انجام شد، اما بعد تصمیم بر این شد که به طور کل اصلا سریال در این زمان روی آنتن نرود. نقشی که در این سریال داشتم از دیدگاه خودم نقش قابل توجهی است. با اینکه کوتاه است اما آقای مقدم و نویسنده تلاش کردند حضور پررنگ تری داشته باشد. در «بچه های نسبتا بد»  یک کاراکتر مرموز دارم که تماشای آن برای مخاطب خالی از لطف نیست. قدم به قدم با سایر کاراکترها پیش رفته ام و احساس می کنم کار خوبی از آب در آمده باشد.

khoroos1یوسف تیموری و جواد رضویان در نمایی از سریال «خروس»

تیموری تاکید کرد:  در مورد سریال «خروس» باید نکته ای را عنوان کنم.  خانم نغمه نظری لطف کرده بود و قرارداد من را با پروژه «خروس» بست، اما شرایط آنطور که من می خواستم پیش نرفت. بنا بود نام من در تیتراژ به عنوان اولین اسم درج شود. این موضوع به این معنا نیست که من نسبت به دیگر همکاران بازیگرم برتری خاصی داشته باشم. اما موضوع اینجاست که علاوه بر محوری بودن نقش من در این سریال، من بازیگری هستم که تمام توانم را روی حرفه خودم متمرکز می کنم. من هم می توانستم مثل خیلی از دوستان دیگر مجری تلویزیون بشوم، اما این کار را انجام ندادم چون اندیشه حرفه‌ای من به گونه دیگری است. وقتی چنین ارزشی برای کارم قائل می شوم، طبیعی است انتظارهایی هم از گروهی که با آنان همکاری دارم، داشته باشم.

این بازیگر طنز گفت: کم پیش می آید من مصاحبه کنم، اما این بار خواستم سوره سینما منتقل کننده برخی حرف‌ها باشد. راستش را بخواهید از پخش سریال «زیر آسمان شهر» بیش از ۱۰ سال می گذرد، اما هنوز به خاطر آن جا به جایی که بین من و مجید صالحی رخ داد، هنوز عده ای من را آقای صالحی صدا می‌کنند و مجید را آقای تیموری. حتی گاهی ضعف و قوت بازی های ما به پای یکدیگر گذاشته می شود و من به خاطر همین اتفاق مجبور شدم در خیلی از پروژه ها بازی نکنم تا به این اشتباه درصدی از مردم دامن زده نشود! امیدوارم مخاطب عام تر نسبت به طبقه متوسط جامعه ، قدری پر مهر تر سینما و تلویزیون را دنبال کند.

«بوتیک» ، «دختر شیرینی فروش» ، «خواستگار محترم» ، «مجنون لیلی» از فیلم‌های سینمایی هستند که یوسف تیموری در آن بازی کرده است. مجموعه «خروس» به کارگردانی سعید آقاخانی با بازی تیموری، جواد رضویان، حمید لولایی و … ماه رمضان از شبکه دو پخش شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>