سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

پروژه ساخت پردیس سینمایی استقلال سقز توسط حوزه هنری آغاز شد

esteghlal-saghez

با حضور استاندار کردستان، رئیس حوزه هنری کردستان و مسئولین استانی پروژه ساخت پردیس سینمایی استقلال سقز با ظرفیت ۵۲۴ صندلی آغاز شد.

به گزارش سوره سینما، با حضور بهمن مرادنیا استاندار کردستان، رئیس حوزه هنری استان کردستان و جمعی از مسئولین استانی، پروژه پردیس سینمایی استقلال سقز که قرار است ظرف مدت ۷ ماه توسط موسسه فرهنگی بهمن سبز حوزه هنری به انجام برسد آغاز شد.

در این مراسم امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ایجاد فضای مناسب برای بهره‌مندی مردم از فضاهای فرهنگی یکی از نیازهای لازم و ضروری در استان کردستان به‌ویژه شهرستان سقز به دلیل غنای بالای فرهنگی و همچنین علاقه مردم به این امر مهم است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: امروز سینما به عنوان یک زیرساخت مهم فرهنگی مطرح است، به همین دلیل اعتقاد بر این است که اگر مردم به دیدن فیلم، تئاتر و موسیقی بروند آسیب‌های اجتماعی در آن جامعه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز به عنوان دومین شهر پرجمعیت کردستان و همچنین با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر نسل جوان خیلی سریعتر از امروز باید صاحب سینما می‌شد، یادآور شد: حوزه هنری انقلاب اسلامی با حمایت مسئولان استانی و کشوری امروز متولی و مجری آغاز عملیات احداث سینما استقلال در این شهر است.

مرادی با اشاره به اینکه با همت مسئولان استانی و محلی، سینما استقلال سقز در مدت زمان کمتر از هفت ماه احداث می شود، بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح نه تنها شهرستان سقز، بلکه سرانه صندلی سینما در استان کردستان رشدی قابل توجه پیدا کرده و ۵۲۴ صندلی به ظرفیت سرانه صندلی استان افزوده می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در این پردیس سه سالن سینمایی با ظرفیت‌های مختلف و فضاهای جانبی مناسب در مساحتی حدود ۲۲۹۰ متر مربع و مساحت ساخت ۷۴۰ مترمربع در دو طبقه با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی پیش‌بینی شده است.

مرادی با اشاره به ساخت  سینماهای استاندارد در سنندج و بیجار توسط حوزه هنری افزود: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته و با حمایت‌های مسئولین استانی به‌ویژه استاندار کردستان ساخت سینما  در دیگر شهرستان‌های استان از جمله قروه و کامیاران در دستور کار حوزه هنری به عنوان بزرگترین سینمادار کشور قرار گرفته است.

کردستان با جمعیتی حدود یک میلیون و ششصد هزار نفر دارای ۵ سالن سینمایی در شهرهای سنندج، بیجار و مریوان با ظرفیت ۱۵۴۵ صندلی است که بر این اساس به ازای هر ۱۰۳۸ نفر یک صندلی وجود دارد و این در حالیست که هم اکنون تنها شهرهای سنندج و بیجار با ۴ سالن در اختیار حوزه هنری و مریوان با ۱ سالن در اختیار بخش خصوصی فعالیت دارند و دیگر شهرستان‌های استان فاقد سینما هستند.

با احداث پردیس سینمایی استقلال سقز توسط حوزه هنری تعداد سالن‌های سینما به ۸ سالن افزایش می‌یابد که بسیار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان تاثیرگذار است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>