سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

نمایشگاه نخستین مهرواره عکس «بچه‌های اربعین» گشایش یافت

bachehaye-arbain

نمایشگاه نخستین مهرواره عکس «بچه‌های اربعین» در دو بخش نوجوان و بزرگ‌سال در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گشایش یافت.

به گزارش سوره سینما به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایشگاه نخستین مهرواره عکس «بچه‌های اربعین» در دو بخش نوجوان و بزرگ‌سال صبح روز چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ افتتاح شد. در این نمایشگاه از ۴۵۹ اثر که از سوی ۹۵ عکاس نوجوان (زیر ۱۸ سال) و بزرگسال از ۱۸ استان کشور به دبیرخانه ارسال شده بود، ۵۵ اثر منتخب به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه با حضور محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون، علیرضا کریمی‌صارمی دبیر انجمن عکاسان نوجوان، حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انسیه موسویان مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون، داوران، برگزیدگان و تقدیرشدگان این رویداد هنری در نگارخانه شهید محمدطه اقدامی کانون گشایش یافت.

دبیر انجمن عکاسان نوجوان کانون درباره مهرواره عکس «بچه‌های اربعین» گفت: «تمام تفکری که در پس برگزاری نمایشگاه‌های عکس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، بر اساس اهدافی است که در انجمن عکاسان نوجوان تعریف کرده‌ایم.»

علیرضا کریمی‌صارمی،  ادامه داد: «در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه عکس که در کانون برگزار می‌شوند، قرار نیست مخاطب را دعوت به تماشای عکس‌های با کیفیت دیجیتال کنیم یا در انتخاب عکس‌ها به ترکیب‌بندی و رنگ آن‌ها اهمیت بدهیم. ما در انجمن عکاسان نوجوان، بر تفکر و اندیشه تاکید داریم.»

او عنوان کرد: «سعی می‌کنیم در تمام برنامه‌های آموزشی در عکاسی به بحث ادبیات و کتاب ورود پیدا کنیم و به واسطه هنر عکاسی، کودکان و نوجوانان را علاقه‌مند به مطالعه کتاب کنیم.»

دبیر انجمن عکاسان نوجوان با اشاره به تأثیر ادبیات در عکاسی توضیح داد: «ما قبل از اینکه هر اتفاق عکاسی را شکل بدهیم، راجع به آن تحقیق و مطالعه می‌کنیم تا هنرمندی نشویم که هنرش به پایان می‌رسد. سعی می‌کنیم تا فکر و اندیشه عکاسی ما بر اساس ادبیات ایرانی شکل بگیرد و نوجوانان را علی‌رغم تمام مشکلات فراوانی که در سطح جامعه در بحث کتاب و کتاب‌خوانی وجود دارد، علاقه‌مند به مطالعه کنیم.»

او با اشاره به عکس‌هایی که در مهرواره عکس «بچه‌های اربعین» انتخاب شده‌اند، گفت: «ما نمی‌خواستیم که نگاه ابزارشناسی به این مسابقه داشته باشیم و نگاه عکاس را مدنظر قرار دادیم. نگاه نوجوانی که در این راهپیمایی حضور داشته و تلاش کرده است با نگاه خودش مجموعه عکسی تهیه کند. آنچه که به صراحت در این عکس‌ها می‌بینید، «صداقت» است. ویژگی که ممکن است در آثار هنری بسیاری از هنرمندان بزرگ‌سال ما نباشد.»

کریمی‌صارمی تاکید کرد: «ما در انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری تلاش می‌کنیم که بحث صداقت و مطالعه را در بین بچه‌ها جا بیندازیم. ویژگی مهم عکس‌های نوجوانان، نگاه صمیمی و جستجوگری است که مورد توجه ما در داوری عکس‌ها قرار می‌گیرد.»

علاقه‌مندان می‌توانند تا روز ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ از این نمایشگاه در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری دیدن کنند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>