سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب
نوستالژی مذهبی رمز موفقیت «حال حافظ خوب است»/

حیدری: شناخت حوزه هنری از سینما کارشناسانه است

mojtaba-heydari

کارگردان فیلم کوتاه «حال حافظ خوب است» حمایت حوزه هنری و آشنایی زدایی از المان‌های مذهبی را از دلایل موفقیت این فیلم کوتاه است.

کارگردان فیلم کوتاه «حال حافظ خوب است» حمایت حوزه هنری و آشنایی زدایی از المان‌های مذهبی را از دلایل موفقیت این فیلم کوتاه است.

مجتبی حیدری کارگردان فیلم کوتاه «حال حافظ خوب است» محصول حوزه هنری درباره دلایل موفقیت این فیلم در جشنواره تسنیم به سوره سینما گفت: از ابتدای شکل‌گیری این فیلم ایده برایم جذاب بود. یکی از دوستانم حسین سلیمانی طرح جذابی را برای من تعریف کرد که مشتاق شدم یک فیلمنامه بر اساس آن بنویسم.

وی افزود: وقتی فیلمنامه را نوشتم بازخوردهای مثبتی از دوستانم دریافت کردم و بر آن شدم که فیلم را بسازم. اولین جایی که فکر کردم بهتر است برای جذب حمایت به آنجا مراجعه کنم حوزه هنری زنجان بود. تا قبل از ساخت این فیلم تصور دیگری از حوزه هنری داشتم اما این تجربه شناخت بیشتری از حوزه به من داد. بسیار راضی‌کننده بود. فضای حوزه هنری در تولید فیلم کوتاه اصولی و کارشناسانه است و در این مدت حمایت خوبی از من داشتند.

حیدری گفت: من یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای ساخته بودم که در جشنواره ۱۰۰ ثانیه برگزیده شد. آقای سیفی مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری زنجان این فیلم را دیدند و تمایل دو جانبه‌ای برای همکاری بین من و حوزه هنری شکل گرفت. بسیار از این همکاری راضی هستم و می‌دانم دوستان دیگری هم که این تجربه را داشته‌اند به همین میزان رضایت دارند.

این کارگردان گفت: «حال حافظ خوب است» تاکنون در جشنواره‌های «رویش»، «اعتکاف»، «دانشجویی»، «نماز و نیایش» و «حسنات» مورد توجه قرار گرفته و ارتباط موفقی با مخاطبانش داشته. یکی از دلایلی موفقیت این فیلم آشنایی زدایی از المان‌های مذهبی است. فرم کلیشه‌ای برخورد با قرآن یا مثلا امامزاده در فیلم ما شکسته شده و به سمت نوستالژی مشترک مخاطبان رفته است.مخاطب با تمام المان‌های مذهبی در «حال حافظ خوب است» خاطره دارد و نوستالژی دوران کودکی‌اش زنده می‌شود و با روایت فیلم همذات‌پنداریمی‌کند. ۱ماه پیش‌تولید و ۲۰ روز تولید داشتیم.

حیدری درباره فیلم جدیدش توضیح داد: در حال نگارش فیلمی برای کودکان با موضوع هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) هستم. بعد از پایان نگارش درباره ساخت آن تصمیم می‌گیرم. اگر فیلم آماده شد حتما در جشنواره‌های مختلف از جمله «رویش» شرکت خواهم کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>