سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ مرداد ۱۳۹۲ در ۹:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب
مهرآوران:

مجبور نباشم، پیشنهاد تصویری قبول نمی‌کنم/ رابطه طنز و تفکر

20120605140018_483

بازیگر مجموعه‌ «وضعیت سفید» تأکید کرد اگر به دلیل شرایط نباشد پیشنهادهای تصویری را نمی‌پذیرد.

بازیگر مجموعه‌ «وضعیت سفید»  تأکید کرد اگر به دلیل شرایط نباشد پیشنهادهای تصویری را نمی‌پذیرد.

عزت‌الله مهرآوران بازیگر مجموعه‌های طنز تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: اگر مجبور نبودم پیشنهاد تصویری قبول نمی‌کردم. اولویت اولم همیشه تئاتر بوده است اما چون شرایط سالن‌های تئاتر نامناسب است حضورم در این حوزه کم شده.

بازیگر «دزد و پلیس» گفت: بی تردید از بازی در تجربه‌های تلویزیونی لذت بردم که اگر لذتی نداشت این کار را ادامه نمی‌دادم اما جایگاه تئاتر برای من تفاوت ویژه‌ای با سینما دارد. برخی تجربه‌ها مثل« وضعیت سفید» آنقدر لذت‌بخش و اصولی بود که سختی کار در یک لوکیشن ثابت به مدت دو سال را حس نکردیم.

مهرآوران درباره ارزیابی‌اش از فیلمنامه‌های حوزه طنز گفت: هنوز تماشاگر را به نقطه‌ای نرسانده‌ایم که بتواند فیلمنامه طنز و کمدی را از هم تمیز دهد. این درست نیست که به همه مجموعه‌های کمدی بگوییم طنز. القاء کمدی به تماشاگر به تلاش نیاز دارد. القاء طنز به تلاش و تفکر احتیاج دارد. کسانی می‌توانند فیلمنامه موفق بنویسند که از این طبقه‌بندی شناخت داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر نقطه قوت در فیلمنامه‌نویسی طنز نمی‌بینم. تماشاگر ما به خاطر برخورداری از ادبیات و فرهنگی که مبتنی بر مفاهیم کمیک است کمدی را زودتر و بهتر متوجه می‌شود. شخصا در مواجه با فیلمنامه‌های پیشنهادی با رویکرد گفتگو برخورد می‌کنم. برخی این ویژگی را امتیاز و برخی جسارت تلقی می‌کنند. اما من با تکیه بر توان و تجربه‌ام به همین شیوه ادامه می‌دهم.

این بازیگر در مجموعه‌های «مسیر انحرافی»، «خروس»، «وضعیت سفید» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>