سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

سیدمصطفی حسینی: قیمت بلیت سینما در دوران پسا کرونا شناور شود

mostafa-hoseini

سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» حوه هنری برای بهبود وضعیت سینماها در دوران پسا کرونا پیشنهاد کرد قیمت بلیت‌ها شناور شود.

به گزارش سوره سینما، سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری ضمن اعلام آمادگی سینماهای حوزه هنری برای اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در زمان بازگشایی سینماها گفت: از هم‌اکنون آموزش‌های لازم را برای پرسنل سینمایی سراسر کشور آغاز کرده‌ایم و آماده میزبانی از مردم هستیم.

وی درباره پیش‌بینی خسارات وارده به سینماها بیان کرد: سینماهای سراسر کشور تنها در ۳ ماهه بهار ۹۸ جمعا ۱۱۵ میلیارد تومان فروش داشته‌اند که با توجه به پیش‌بینی رشد هر ساله، درصورت عدم بحران کرونا برای بهار ۹۹ فروش۱۵۰ میلیاردی را می‌شد، متصور بود. اکنون با تعطیلی سینماها از ابتدای اسفند خسارات بیش از این برآورد می‌شود.

حسینی ادامه داد: این مساله وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانیم تا همین‌جا حدود ۴۰ درصد از درآمد سالانه سینما از دست رفته است. حدود ۳ هزار پرسنل سینمایی در سراسر کشور خدمت می‌کنند و شاید به همین تعداد در دفاتر پخش، مراکز جانبی سینما نظیر کافه‌ها، فودکورت‌ها، فروشگاه‌های فرهنگی و… فعال هستند که نظیر سایر مشاغل، معیشت آنها نیز درگیر بحران اقتصادی کرونا شده است.

این مدیر سینمایی اظهار کرد: در اصناف دیگر شاهد برنامه‌ریزی‌های منسجمی جهت بازگشایی تحت چارچوب‌های قانونی هستیم، اما متاسفانه عزم جدی از سوی مدیران برای آینده سینما نمی‌بینیم. درحالی که داده‌های علمی و تحلیلی ستاد ملی کرونا نشان داد سهم سینما در انتقال بالقوه کرونا فقط ۰.۰۹ درصد است.

وی ادامه داد: در روزهای آینده ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که با توجه به مشارکت عموما پایین مردم در این ماه، فرصت مناسبی بود تا حداقل به شکل آزمایشی فاصله‌گذاری اجتماعی در سینما تمرین شود. به هر صورت کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما باید فکری برای این بحران کند.

مدیرعامل بهمن سبز عنوان کرد: از طرفی تجربه نشان داده در چنین بحران‌هایی اولین چیزی که از سبد خرید مردم حذف می‌شود کالای فرهنگی است. لذا در کنار تلاش برای رعایت مسائل بهداشتی و صیانت از سلامتی مردم در درجه نخست، نباید از حوزه نشاط اجتماعی غفلت کرد.

حسینی درباره تدابیر لازم در صورت بازگشایی سینماها گفت: مهمترین مساله برای سینما در دوران پساکرونا، جلب مجدد اعتماد خانواده‌ها است. از امروز باید برای دوران بعد از کرونا برنامه‌ریزی داشت. ما آموزش‌های لازم را برای بیش از ۴۰۰ پرسنل سینمایی خود در سراسر کشور آغاز کرده‌ایم و تدابیری برای بهداشت محیط عمومی سینما درنظر گرفته‌ایم اما نباید به این بسنده کرد. ساختار سینمای ایران ظرفیت اکران سالی ۶۰ تا ۸۰ اثر را داشت و اگر می‌خواهیم در فرصت باقی‌مانده به رونق سینماها کمک شود، باید به تعداد سرگروه‌های سینمایی و تنوع ژانری آثار روی پرده اضافه کنیم.

وی افزود: یکی از پیشنهادات می‌تواند شناوری قیمت بلیت باشد. این پیشنهاد مستلزم ارائه سوبسیدهای دولتی در نرخ بلیت است. بدین شکل که با ایجاد سانس‌های ارزان‌تر، استقبال مردمی را فراهم کنیم و در ازای آن دولت به جای اعطای وام، بخشی از سهم قیمتی بلیت مخاطبان را متقبل شود تا ضرری از محل کاهش قیمت بلیت به صاحبان آثار و سینماداران وارد نشود.

مدیرعامل بهمن سبز در پایان گفت: همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا با اجرای درست دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا، اعتماد خانواده‌ها به سینمای ایران بازگردد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>