سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

مروری بر کارنامه نامزدهای تجسمی و موسیقی چهره هنر انقلاب/ نقش‌ها و قطعاتی که دیده و شنیده شدند

chehre-enghelab-tajasomi

حسن روح الامین و صابر شیخ رضایی دو هنرمند حوزه تجسمی و غلامرضا صنعتگر خواننده و آهنگساز به عنوان نماینده حوزه موسیقی نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۸ هستند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با معرفی ۱۵ نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب سال ۹۸ در رشته های مختلف، امکان مشارکت مخاطبان در انتخاب چهره مورد نظر خود را در ششمین نوبت برگزاری فراهم کرده است. همچنین رویداد شاخص هنر انقلاب نیز در دوره ششم از میان چهار اتفاق برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ترامپیسم، ملکه، پهباد و… توسط سید مسعود شجاعی طباطبایی، تولید و پخش برنامه تلویزیونی «اقیانوس آرام»، مجموعه فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه سردار مکی یازغ و حبیب احمدزاده و پروژه عکس خلاقانه «این قهرمان، واقعی است» در پیاده‌روی خیابان انقلاب، انتخاب خواهد شد. در این گزارش مروری بر سوابق و کارنامه کاری دو نماینده رشته تجسمی و یک نماینده حوزه موسیقی حاضر در فهرست نامزدهای چهره هنر انقلاب در سال ۹۸ صورت گرفته است:

برپایی نمایشگاه هایی به وسعت جهان

حسن روح الامین  متولد ۱۳۶۴در  تهران نقاش ایرانی است که عمدتا صحنه‌های عاشورا را تصویر کرده‌است.

وی کسب عناوین و جوایزی از جمله جایزه دوم جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، منتخب مسابقه بین‌المللی ادیان توحیدی، جایزه جایزه نخست رشته تصویرسازی جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، جایزه دوم تصویرسازی جشنواره تجسمی آزادگان و… را تاکنون کسب کرده است.

مهم ترین آثار او با عناوینی «یا ساقی العطاشا»، «لا فتی الا علی»، «قاهرالعدو»، «آخرین سرباز لشکر»، «علی‌اکبر (ع)»، «شیرین تر از عسل»، «علقمه»، «آتش پرستارم شد»، «آیا تو برادر منی«،«بهانه خلقت» و… خلق شده و در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

تصویرسازی مجموعه داستان میرزا کوچک‌خان، کمیک استریپ از زندگی سید مجتبی نواب صفوی، واقعه مسجد گوهرشاد، آثاری با موضوع احمد متوسلیان و محسن حججی از دیگر کارهای وی به شمار می رود.

همچنین آثار وی در کشورهای مختلفی از جمله فرانسه، آلمان و عراق به نمایش درآمده است. روح الامین به دلیل خلق آثار نقاشی در واکنش به اتفاقات روز اعم از شهادت حاج قاسم سلیمانی و لشکر فاطمیون، خلق تابلوی شهدای مرزبان و برپایی نمایشگاه با مضامین دینی و تاریخی در پاریس، بروکسل و برلین نامزد چهره هنر انقلاب در سال ۹۸ توسط حوزه هنری معرفی شده است.

واکنش بهنگام تجسمی به رویدادهای اجتماعی

محمد صابر شیخ رضایی متولد ١٣۶۴ تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری از دانشکده هنر دانشگاه شاهد و طراح گرافیک، تصویرساز و عکاس است.

کسب عناوین برتر بیش از ۴۰ رقابت هنری ملی و بین المللی(جشنواره هنرهای معاصر اسلامی، جشن تصویر سال، دوسالانه بین المللی گرافیک جهان اسلام، دوسالانه جهانی پوستر تهران، مسابقه جهانی هنر،ورزش،المپیک، جشنواره پوستر پایداری، سوگواره هنرعاشورایی، جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان و …)، حضور در بیش از ۱۵۰ نمایشگاه رقابتی، کسب عنوان جوان موفق استان تهران در شاخه هنر و…  از موفقیت های این هنرمند است.

طراحی گرافیک و مدیریت هنری ده ها کمپین و پروژه تبلیغات فرهنگی، همکاری با ناشران و رسانه های مطبوعاتی چاپی و الکترونیکی، تدریس هنر در دانشگاه صدا و سیما و مرکز آموزش هنر اسلامی، اداره کارگاه‌های آموزشی طراحی پوستر و تصویرسازی و داوری رقابت های طراحی پوستر از دیگر فعالیت های اوست.

شیخ رضایی به دلیل طراحی و اجرای دیوارنگاره‌های ضداستکباری و طراحی گورستان نمادین سربازان آمریکایی در لانه جاسوسی، طراحی و نشر اولین پوستر و طرح‌های مرتبط با شهادت حاج قاسم سلیمانی و واکنش به رویدادهای اجتماعی نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۸ شده است.

قطعه ای که شنیده و توسط مردم خوانده شد

غلامرضا صنعتگر متولد ۱۰ آذر ۱۳۵۴ در بندرعباس است. وی در رشته ادبیات و علوم انسانی تحصیل کرده است و در نواختن سازهای پیانو، گیتار و سازه های پوستی مهارت دارد.

این خواننده و آهنگساز که با قطعه «ضامن آهو» نزد مردم بیش از پیش شناخته شد، به عنوان یکی از نامزدهای کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۸ توسط جمعی از نخبگان و کارشناسان فرهنگی و هنری معرفی شده است.

خوانندگی قطعه پرمخاطب «قاسم هنوز زنده است» برای شهادت حاج قاسم سلیمانی و «آهای ایران» با مضمون میهن دوستی به عنوان معیارهای انتخاب این هنرمند عرصه موسیقی برای کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سالی که گذشت، عنوان شده است.

ششمین هفته هنر انقلاب به همت معاونت هنری حوزه هنری با همکاری سپهر سوره هنر در فضای مجازی در حال برگزاری است. آیین معرفی چهره و رویداد شاخص هنر انقلاب با بهبود شرایط اجتماعی و بعد از پایان زمان درگیری با کرونا برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند با ارسال عدد ۱ به شماره ۵۰۰۰۲۰۷۷ و نصب اپلیکیشن حوزه هنری نامزد مورد نظر خود را از میان ۱۵ چهره مطرح شده، انتخاب کنند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>