سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

ورود فیلم سینمایی «خروج» به بخش تبلیغاتی رسانه ملی

khorooj

طی تفاهم‌نامه سازمان هنری رسانه‌ای اوج با ساترا، فیلم «خروج» از امکان حمایت غیر انحصاری و امکانات تسهیل‌گرایانه تبلیغات در رسانه ملی بهره‌مند می‌شود.

مهرداد معظمی روابط عمومی فیلم سینمایی «خروج» در گفتگو با خبرنگار سوره سینما در خصوص تفاهم این سازمان با ساترا و قبول تعهدات و قوانین تابعه گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته توسط ساترا و توافقات سازمان اوج با اداره کل بازرگانی رسانه ملی امکان بهره مندی از امکانات تسهیل گرایانه تبلیغات فیلم های سینمایی در رسانه ملی برای فیلم «خروج» فراهم شده است .

وی در خصوص قبول شرایط ساترا و آمادگی سازمان هنری رسانه ای اوج برا ی همکاری با دیگر رسانه های صوت و تصویر خاطر نشان کرد:  مشارکت با این سازمان منوط به تبعیت از قوانین آن است بنابراین  ما هم تابع این اصول بوده و با حفظ شرایط مادی و معنوی سازمان هنری رسانه ای اوج، این همکاری را با دیگر رسانه های صوت و تصویر ادامه خواهیم داد.

روابط عمومی فیلم «خروج» عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها به نوعی اقتصاد سینما را با رکود جدی تری روبرو کرده و عواقب آن  دامن گیر فیلمسازان نیز بوده است. این در حالی است که در شرایط ناامیدی فیلمسازان از اکران به موقع فیلم ها، اقدامی ازجانب نهادهای فرهنگی انجام نشده و کنار نشسته اند. طرح «نمایش آنلاین» و «سینما ماشین» خط شکنی سازمان هنری رسانه ای اوج در قبال دیگر نهادها بوده است که به منظور تسهیل در رکود اقتصادی فیلمسازان و کسب سرمایه این سازمان انجام و با فیلم «خروج» کلیک خورد. آغاز هر طرحی قطعا با مشکلات و نواقصی همراه است که باید برطرف شود و قبول داریم که اعمال این دو طرح نیز با خطاها و انتقادهایی روبرواست اما ادامه این روند تجربیات خوبی را برای فیلمسازان، شبکه های نمایش خانگی و سرمایه گذاران خواهد داشت و چرخ فرهنگ و هنر کشور را رونق می بخشد.

عضو روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج ضمن تاکید بر استقبال فیلمسازان از طرح «نمایش آنلاین» و «سینما ماشین»  و بازخورد خوب آن در جذب مخاطب یادآور شد: پیش از این  نسبت به ادعای مالکیت طرح «سینما ماشین» و سابقه اجرای آن پیش از انقلاب عذرخواهی کرده ایم اما تکرار اینگونه فعالیت ها گامی موثر در حمایت از فلیمسازان و بازگشت سرمایه است. در حال حاضر فیلمسازان زیادی در صف بهره مندی از این دو طرح قرار دارند که این ناشی ازکارایی موثر و موفقیت آنها است.باید تاکید کنم که اجرای این طرح ها منوط به تعطیلی سالن های سینما نبوده و در نظر داریم در شرایط  بهبود وضعیت به منظور کاهش با ترافیک اکران فیلم ها در سینما، از این امکان برای نمایش به روز آثار بهره مند شویم.

وی با اشاره به بازگشایی سالن های سینما بعد از ماه مبارک رمضان اذعان داشت: اکران فیلم در سالن های سینما با حفظ نکات بهداشتی به واسطه فواصل صندلی ها از لحاظ مالی برای سینماداران و فلیمسازان  مقرون به صرفه نیست چرا که اعمال آن با کاهش فروش و مخاطب روبرو خواهد بود. متاسفانه تاکنون هم شاهد ابلاغیه ای حمایتی از جانب مسئولان فرهنگی نبوده ایم بنابراین حداقل ترین اقدام حمایتی از فیلمسازان روی آوردن به  «نمایش آنلاین» و «سینما ماشین» است. ما حتما در نظر داریم در آینده برخی آثار سازمان هنری رسانه ای اوج را به این شیوه اکران کنیم. ناگفته نماند اولین اولویت نمایش فیلم ها، رضایت خود فیلمسازان بوده و روابط حسنه سرمایه گذار با فیلمسازان از اصول ابتدایی نمایش آثار است .

 

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>