سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

همه چیز درباه کیت‌های ایرانی تشخیص و واکسن کرونا در «+چرخ»

charkh+corona

هفدهمین قسمت ویژه‌برنامه‌ی «+چرخ» با بررسی کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا و واکسن‌های در دست ساخت ایران برای کووید۱۹، روی آنتن شبکه‌ چهار می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از برنامه‌ی «+چرخ»، حافظ آهی به‌عنوان مجری-کارشناس «+چرخ» با دکتر کیهان آزادمنش، مدیر گروه ویروس‌شناسی انستیتو پاستور گفت‌وگو خواهد کرد.

گزارش‌های انستیتو پاستور ایران نشان می‌دهد در حال حاضر توانایی تشخیص کووید۱۹ در همه‌ی استان‌های کشور وجود دارد و آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا از سه آزمایشگاه به ۱۲۰ آزمایشگاه رسیده است. این آزمایشگاه‌ها می‌توانند روزانه کارهای تشخیص و مولکولی کووید۱۹ را در حد ۱۵ هزار آزمایش انجام دهند. تست‌‌های تشخیصی کووید۱۹ به دو قسمت اساسی تقسیم می ‌شوند؛ تست‌های مولکولی که تست‌های بسیار سختی هستند اما وجود ویروس را در بدن ثابت می‌کنند و در کنار آن تست‌های سرولوژی یا مبتنی بر آنتی‌بادی که آثار وجود ویروس در بدن را بررسی می‌کنند. رئیس انستیتو پاستور ایران اخیرا خبر داده است،مطالعات برای ساخت واکسن کووید۱۹- در این انستیتو با جدیت آغاز شده و محققان ایرانی در حال کار بر روی شش محور احتمالی برای ساخت این واکسن و انتخاب محوری که بیشترین شانس ساخت را دارد، می باشند.

مجله‌ی تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«+چرخ» در ماه مبارک رمضان از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۴:۳۰ به‌صورت زنده و تکرار آن ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>