سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۰ ق.ظ چاپ مطلب
فروش «هیچ کجا هیچکس» روز به روز بهتر می‌شود/

فرصت اکران عید فطر تمدید شود/ آشتی مردم با سینماها

reza-saeedipoor

مدیر سینما آزادی خواستار بازنگری در آیین نامه شورای صنفی شد و از فروش قابل توجه آثار عید فطر ابراز رضایت کرد.

مدیر سینما آزادی خواستار بازنگری در آیین نامه شورای صنفی شد و از فروش قابل توجه آثار عید فطر ابراز رضایت کرد.

رضاسعیدی پور درباره وضعیت فروش آثاری که از عید فطر روی پرده این سینما رفته‌اند به سوره سینما گفت: خوشبختانه فیلم‌های نوبت عید فطر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند و تقریبا فروش مناسبی داشتند. روند فروش این فیلم‌ها با گذشت حدود چهار هفته همچنان سیر صعودی داشته است.

وی ادامه داد: اما قانون شورای صنفی مبنی براینکه در اکران فصل تابستان بدون توجه به کف فروش آثار تنها می‌توانند ۷ هفته اکران داشته باشند و بعد از گذشت ۷ هفته حتی اگر فروش صعودی داشته باشند باید جای خود را به فیلم دیگری بدهند. به نظرم در حال حاضر که فیلمهای عید فطر توانسته اند مخاطب داشته باشند و روز به روز فروش بیشتری را از آن خود کنند، می‌طلبد فرصت بیشتری برای دیده شدن به آنها داده شود. از این رو کاش در آیین نامه شورای صنفی نسبت به این مورد بازنگری شود.

سعیدی پور افزود: مثلا فیلمی مانند «هیچ کجا هیچ کس» روز به روز فروش بهتری دارد و مخاطبان آن را به هم پیشنهاد می‌کنند به طوری که در روز پنج‌شنبه و جمعه در هر روز ۵ میلیون فروش داشته که این فروش قابل توجه است. تصور می‌کنم اگر این فیلم‌ها فرصت بیشتری برای اکران داشته باشند اتفاق‌های بهتری در گیشه برایشان خواهد افتاد.

وی در پایان گفت: در نوبت اکران پاییز ما فیلم سینمایی «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی  و «ترنج» به کارگردانی مجتبی راعی را داریم و بعد از «ترنج» قرار است فیلم سینمایی «خسته نباشید» را اکران کنیم.