سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب
مسعود نجفی در برنامه رادیویی «سینما معیار» مطرح کرد:

پس از چهار ماه تعطیلی، سینماها از اول تیرماه باز می‌شوند/ امیدواریم که مردم از سینما استقبال کنند

masood-najafi

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: فیلم‌هایی که از اول تیرماه به چرخه اکران وارد می‌شوند از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۳۰۰ میلیون تومان وام چهار درصدی برخوردار می‌شوند.

به گزارش سوره سینما، برنامه «سینما معیار» با موضوع بررسی بازگشایی سینماها و بازخورد تماشاگران در تماس تلفنی با مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

مسعود نجفی در برنامه «سینما معیار» گفت: بعد از حدود ۴ ماه تعطیلی، سینماهای ایران از اول تیرماه سال جاری بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: مدیران و کارکنان سینما در تلاش هستند با حفظ موازین بهداشتی اکران‌های بی‌خطری را برگزار کنند و امیداریم که با استقبال مردم هم رو به رو شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی با اشاره به آخرین جلسه «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما»، اظهار داشت: فیلم‌هایی که در اسفند سال گذشته در حال اکران بودند، از اول تیرماه دو مرتبه به پرده سینماها باز می‌گردند و ۲ فیلم جدید نیز به چرخه اکران اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: قرار بر این است که در چرخه جدید اکران، یک فیلم کمدی و یک فیلم با محتوای جدی و اجتماعی حضور داشته باشند و سازمان سینمایی برای فیلم‌های جدیدی که در اکران اول تیرماه حضور پیدا می‌کنند تسهیلات و تشویق‌هایی را در نظر گرفته است.

نجفی افزود: فیلم‌هایی که خطر اکران در تیرماه امسال را می‌پذیرند، می‌توانند همزمان ۴ سالن از پردیس‌های ۷ سالنه را در اختیار داشته باشند.

وی اضافه کرد: «کف فروش» فیلم‌هایی که به تازگی اکران می‌شوند در هفته اول محاسبه نمی‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی تصریح کرد: فیلم‌هایی که از اول تیرماه به چرخه اکران وارد می‌شوند از «تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض» و «۳۰۰ میلیون تومان وام ۴ درصدی» برخوردار می‌شوند.

وی تاکید داشت: اسامی دو فیلم جدیدی که در اکران تیرماه حضور خواهند داشت، تا به امروز مشخص نشده است.

مسعود نجفی ادامه داد: اگر فیلم‌های جدیدِ حاضر در اکرانِ تیرماه از شرایط درآمد یا اکران رضایت نداشتند، ‌ می‌توانند برای نوبت دوم اکران درخواست کنند.

وی با اشاره به شرایط اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی، توضیح داد: در حال حاضر حدود ۴۰ فیلم سینمایی در صف اکران آنلاین قرار گرفته‌اند و قرار است هر هفته دو فیلم در فضای آنلاین به اکران برسند.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی با اشاره به سرنوشت جشنواره‌های فیلم در شرایط پساکرونا، عنوان کرد: برای برگزاری هر یک از جشنواره‌های فیلم در ایران، دو ماه قبل از تاریخ برگزاری تصمیم‌گیری می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>