سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۳۹۹ در ۱:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب

بررسی راهنمای مقابله با استرس کرونا در برنامه «+چرخ»

charkh+corona

دهمین قسمت ویژه‌برنامه‌ی «+چرخ» با بررسی تاثیر استرس ابتلا به ویروس کرونا بر ذهن و بدن انسان و راه‌های مقابله با آن روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت برنامه‌ «+چرخ»، حافظ آهی به‌عنوان مجری-کارشناس با دکتر رضا مولودی، دکترای روانشناسی بالینی و استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت‌وگو خواهد کرد.

متخصصان علوم اعصاب و روان معتقدند نگرانی و استرس بر سیستم ایمنی بدن اثر مخرب دارد و این روزها شیوع ویروس کرونا و باعث موج اضطراب، حملات عصبی و افزایش وسواس‌های ذهنی و عملی شده است. کارشناسان اعتقاد دارند تضعیف سیستم ایمنی بدن یکی از مهم‌ترین عوامل در ابتلا به ویروس و افزایش میزان قربانی‌ها است.

در بخش دیگری از «+چرخ» دکتر جلیل کوهپایه زاده اصفهانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره‌ی وضعیت پروژه‌ی ساخت واکسن ضدکرونا در ایران توضیح خواهد داد. رییس دانشگاه علوم پزشکی در روزهای گذشته اعلام کرد دو گروه محقق در این دانشگاه در حال کار بر روی تولید واکسن هستند که در حال حاضر فاز اولیه‌ی آزمایشگاهی آن انجام شده و به پایان رسیده و تقریبا تا یکی دو ماه آینده تزریق و آزمایش انسانی آن انجام خواهد شد.

مجله‌ی تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«+چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «+چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>