سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

پخش فیلم‌های «مهاجر» و «۱۹۱۷» در جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار

mohajer-1917

فیلم‌های «مهاجر»، «۱۹۱۷» و پنج فیلم دیگر از ۴ تا ۱۰ مردادماه در قالب برنامه «فیلمخانه» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش سوره سینما، «آن سوی آتش»، «مهاجر»، «دشمن ملت»، «ناخواسته»، «لانه خرگوش»، «آگاتا و حقیقت قتل» و «۱۹۱۷» عناوین فیلم های سینمایی است که از ۴ تا ۱۰ مرداد ماه در قالب برنامه «فیلمخانه» هر روز ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

در ادامه اطلاعات کامل از فیلم های برنامه «فیلمخانه» ، به ترتیب پخش آمده است:

*فیلم سینمایی «آن سوی آتش» به نویسندگی و کارگردانی کیانوش عیاری محصول سال ۱۳۶۶ است. این فیلم روز شنبه ۴ مرداد ماه پخش می شود.

خلاصه فیلم: نوذر و عبدالحمید دو برادر بر سر ارث پدری با هم دعوا دارند و نوذر با شکایت عبدالحمید به زندان می افتد. در این فاصله عبدالحمید بابت فروش خانه پدری پول خوبی از شرکت نفت می گیرد و همچنین به عنوان نگهبان مشغول کار می شود. حالا حمید آزاده شده و برای کسب سهم خود به سراغ عبدالحمید می رود. او نیز به عنوان کارگر حفاری مشغول کار می شود و به آسیه، دختر لال شیر فروش، دل می بندد. عبدالحمید از علاقه ی نوذر به آسیه خبردار می شود و …

خسرو شجاع زاده، سیامک اطلسی، مهرداد وفادار، عاطفه رضوی، نعمت اله لاریانی، کاظم وفادارشوشتری، عباس دشت بزرگ، شاهرخ کیوان، مصطفی احمدی، فرج مولایی، منوچهر خندان و پروین سلیمانی در این فیلم مقابل دوربین داریوش عیاری بازی کردند.

* «مهاجر» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول سال ۱۳۶۸ است.این فیلم روز یکشنبه ۵ مرداد پخش می شود.

خلاصه فیلم: هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر که از روی زمین کنترل می‌شود جهت انجام عملیاتی شناسایی در پشت خطوط دشمن به کار گرفته می‌شوند. بدلیل برد محدود دستگاه کنترل، خلبانان در دو ایستگاه مقابل، رودرروی هم و در خطوط دشمن مستقر می‌شوند. خلبانی که به خطوط دشمن نفوذ کرده، در حالی که با دشمن درگیر می‌شود، با مهارت عملیات شناسایی را انجام می‌دهد و هواپیما را در هوا تحویل خلبان دوم می‌دهد.

علیرضا خاتمی، ابراهیم اصغرزاده و علیرضا حیدری در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.

*«دشمن ملت» به کارگردانی تونی اسکات محصول ۱۹۹۸ آمریکا می باشد.

خلاصه فیلم: فلیپ همرزلی ، نماینده کنگره با نصب شنود مخابراتی مخالف است و به این سبب کشته می شود. شخصی که دوربینی برای رفتار پرندگان نصب کرده ، وقوع قتل را مشاهده می کند و نوار فیلم را به “دین” دوستش که وکیل مدافع است می رسانداین نوار باعث دردسر های بزرگی برای دین می شود.

ویل اسمیت و جین هکمن از جمله بازیگران این فیلم هستند.

*فیلم سینمایی «ناخواسته» به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده ۷ مرداد ماه پخش می شود.

«ناخواسته» اولین فیلم برزو نیک‌نژاد در مقام کارگردان است که در ژانر اجتماعی ساخته شده و در بخش مسابقه فیلم‌های اول سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد. این فیلم در جشنواره سی و دوم فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ کارگردانی بخش نگاه نو شد.

مهتاب کرامتی، مهرداد صدیقیان، ستاره اسکندری، محمدمهدی فقیه منفرد، فرهاد قائمیان، الناز حبیبی و محمد سیدزاده بازیگران فیلم «ناخواسته» هستند.

در خلاصه داستان فیلم «ناخواسته» آمده است: طلبه جوانی از قم به سمت نائین حرکت می‌کند و برای خرج سفر و تنها نماندن چند مسافر نیز سوار می‌کند. مسافرانی که هرکدام قصه‌ای دارند و طلبه جوان هم ناخواسته درگیر قصه‌هایشان می‌شود…

*سینمایی «لانه خرگوش» ساخته جان کامرون میتچل محصول ۲۰۱۰ آمریکا، روز چهارشنبه پخش می شود.

«بکا» و «هاوی» زوج خوشبختی هستند که در کنار پسر کوچکشان دنی زندگی آرامی دارند. اما با مرگ دنی در یک تصادف زندگی آنها زیر و رو می‌شود….

نیکول کیدمن و آرون اکهارت در این فیلم بازی کرده اند.

*سینمایی «آگاتا و حقیقت قتل» ساخته تری لون محصول ۲۰۱۸ انگلستان است که روز پنجشنبه ۹ مردادماه پخش می شود.

خلاصه فیلم: جنگ جهانی اول ششم آوریل ۱۹۱۷. هنگامی که ۱۶۰۰ سرباز و افسر در یک هنگ خود را برای حمله به نیروهای آلمانی آماده می کنند، دو سرباز وظیفه دارند در کمترین زمان خود را به آنها و خط مقدم برسانند و از حمله نیروهای خودی جلوگیری کنند چون عقب نشینی آلمان ها یک تله است و نیروهای آلمانی برای در هم کوبیدن این حمله کمین کرده اند. دو سرباز به راه می افتند و به دل خط می زنند در بین راه یکی از آنها در حالی که می خواهد به خلبان آلمانی کمک کند، کشته می شود …

جرج مکای، دین چالز چیمن ، بندیکت کامبریج و کالین فرث در این فیلم بازی کرده اند.

*فیلم سینمایی «۱۹۱۷» به کارگردانی سم مندس محصول ۲۰۱۹ انگلستان است که روز جمعه ۱۰ مرداد ماه روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان آمده است: جنگ جهانی اول ششم آوریل ۱۹۱۷. هنگامی که ۱۶۰۰ سرباز و افسر در یک هنگ خود را برای حمله به نیروهای آلمانی آماده می کنند، دو سرباز وظیفه دارند در کمت

رین زمان خود را به آنها و خط مقدم برسانند و از حمله نیروهای خودی جلوگیری کنند چون عقب نشینی آلمان ها یک تله است و نیروهای آلمانی برای در هم کوبیدن این حمله کمین کرده اند. دو سرباز به راه می افتند و به دل خط می زنند در بین راه یکی از آنها در حالی که می خواهد به خلبان آلمانی کمک کند، کشته می شود ولی سرباز دیگر… .

جرج مکای، دین چالز چیمن، بندیکت کامبریج و کالین فرث در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

فیلم سینمایی «۱۹۱۷» در آخرین مراسم آکادمی اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بود.

«فیلمخانه» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که هر روز ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن می‌رود، یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می کند و بعد از نمایش فیلم، توسط کارشناس تحلیل می شود.این فیلم ها روز بعد ساعت ۲ بامداد بازپخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>