سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۹:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
شاه‌حاتمی از جزئیات دومین فیلم 3 بعدی گفت/

فیلمی دفاع مقدسی بر اساس خاطرات خلبان شهید ساخته می‌شود

Ali-Shah-hatami

علی شاه‌حاتمی تأکید کرد در «عملیات کبرا» به عنوان اولین فیلم دفاع مقدسی با تکنیک سه بعدی نباید کوچکترین خطایی صورت بگیرد.

علی شاه‌حاتمی تأکید کرد در «عملیات کبرا» به عنوان اولین فیلم دفاع مقدسی با تکنیک سه بعدی نباید کوچکترین خطایی صورت بگیرد.

شاه‌حاتمی درباره پروژه جدیدش «عملیات کبرا» به سوره سینما گفت: دوستان در «آقای الف» از تمام امکانات سینمای ۳بعدی بهره نگرفتند هر چند نتیجه‌ای که به دست آوردند بسیار مثبت بود. در «عملیات کبرا» قصد داریم از تمام امکانات سینمای ۳ بعدی استفاده کنیم و چون فیلم فضایی جنگی و هوایی و ذهنی دارد به شدت می‌توان از تکنیک ۳ بعدی در راستای فضای فیلمنامه استفاده کنیم.

وی افزود: آقای محقق به عنوان کسی که اولین بار سینمای سه بعدی را وارد کشور کردند دنبال فیلمنامه‌ای بودند که بتواند قابلیت‌های سینمای سه بعدی را به تمامی به منصه ظهور بگذارد. «عملیات کبرا» گزینه مناسبی برای این اتفاق بود. این فیلم پروژه بسیار سختی خواهد بود.

این کارگردان گفت: فیلمنامه را بر اساس خاطرات یک خلبان شهید نوشتم و موضوع فیلم از موضوعات با ارزشی است که کمتر آن را به تصویر کشیده‌ایم. قطعا برای تولید آن به حمایت انجمن سینمای دفاع مقدس و بنیاد فارابی احتیاج داریم.

شاه‌حاتمی درباره آماده نمایش شدن این فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: نمی توانم به طور قطع بگویم فیلم برای نمایش در جشنواره فجر آماده می‌شود. برای ساخت آن نباید کوچکترین خطایی را در اثر عجله کردن مرتکب شویم. استوری‌بورد تمام پلان‌های فیلم باید طراحی شود. هم مضمون فیلم که دفاع مقدسی است حساس است و هم تکنیکی که فیلم دارد با آن کار می‌شود بنابراین نباید عجله کرد.

اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران «آقالی الف» بود که علی عطشانی کارگردانی‌اش را بر عهده داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>