سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

معرفی گروه برگزیده مستندمسابقه «خانه ما» در اختتامیه فصل نهم

khaneye-maa

گروه برگزیده فصل نهم مستندمسابقه «خانه ما» جمعه هفدهم مردادماه در قالب برنامه اختتامیه معرفی خواهد شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی این برنامه، مهدی جبین‌شناس یکی از دو کارگردان این مسابقه تلویزیونی اعلام کرد: تصویربرداری قسمت نهایی فصل نهم در آخرین روزهای تیرماه به پایان رسید و عوامل بلافاصله کارهای پس‌تولید را آغازکردند.

وی افزود: سال گذشته و بعد از پایان فصل هشتم خانه ما، قرار بود فصل جدید آن در بوشهر تولید شود که با شیوع ویروس کرونا، کار در همان ابتدا متوقف شد. پس از آن و با صحبت هایی که با دوستان داشتیم قرار شد فصل نهم را با ویژگی‌های دوران کرونا و سبک زندگی مربوط به آن بسازیم.

جبین‌شناس اظهار کرد: از بین خانواده‌هایی که در فصل های قبل برنده شدند، چهار گروه از شهرهای مشهد، رشت، تبریز و شیراز، به صورت جداگانه و دو گروه دو تیمی با هم رقابت کردند. آیتم‌های  این فصل کاملاً با موضوع سبک زندگی دوران کرونایی و رعایت اصول  وشیوه نامه‌های بهداشتی توسط اعضای خانواده طراحی شده بود.

کارگردان مستندمسابقه «خانه ما» یادآور شد: از بین این گروه‌ها، دو شهر تبریز و شیراز به فینال رسیدند. مرحله نهایی رقابت با محوریت کسب و کار اینترنتی بود که پس از پایان رقابت، مخاطبان به گروه برگزیده رأی دادند که این گروه روز جمعه و در اختتامیه فصل نهم معرفی خواهد شد. در حقیقت برنده فصل نهم خانه ما که با  شرایط کرونا تولید و پخش شد، قهرمان قهرمانان این مستندمسابقه به حساب می‌آیند چراکه برگزیده برندگان ادوار پیشین است.

وی عنوان کرد: ما در این فصل  نشان دادیم که خانواده ایرانی در شرایط قرنطینه و نیمه‌قرنطینه و در موقعیت‌های مختلف، چه واکنشی به شرایط کرونایی دارند؛ چگونه با وجود رعایت اصول بهداشتی بانشاط هستند و به کارهای روزمره خود می‌رسند.«زندگی بانشاط در شرایط قرنطینه»، محور خانه‌مای کرونایی بود.

فصل نهم مستندمسابقه «خانه ما» با کارگردانی مشترک امین کفاش‌زاده و مهدی جبین‌شناس و نویسندگی احسان عمادی در استودیو نوبین تولید شده و از سی‌ام خرداد ماه روی آنتن شبکه دو سیما رفت. معرفی برگزیدگان این فصل (قهرمان قهرمانان خانه ما) نیز روز جمعه هفدهم مرداد ماه از ساعت ۲۱:۳۰ در قالب برنامه اختتامیه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>